Společnost


Smartwings, a.s.

Počet nahlášených stížností:104
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#56398Problem na letisti

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

9 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
15.03.2022, před 3 lety

Nikola Stieberova

Znění stížnosti

Dobry den,

v nedeli dne 13.3. jsem se s pritelem vracela z Prahy na Mallorcu letadlem QS1164, kde oba bydlime a kde jsme oba rezidenti. Vystaveni letenky bylo mozne pouze primo na letisti u odbavovaci prepazky. Slecna ze Smartwings za odbavovaci prepazkou kontrolovala vsechny doklady, vcetne certifikatu na covid apod. Ja jsem prodelala covid minuly rok, tudiz ve Spanelsku staci pouze jedno ockovani po covidu. Slecna za prepazkou to nevedela, tak zavolala svemu vedoucimu, ktery ji rekl, ze jedno ockovani rozhodne nestaci a ze budu muset ukazat, ze jsem prodelala covid nebo si budu muset zajit na antigen test. Informace je od zacatku mylna, protoze po prodelanem covidu opravdu staci pouze jedno ockovani, ktere jsem mela uvedene i ve svem certifikatu, ktery je certifikat o dokoncenem ockovani, tudiz jsme celou dobu meli pravdu. Dokumenty o prodelanem covidu jiz nemam a byla nedele, tudiz by bylo narocnejsi se dovolat memu lekari ve Spanelsku. Se slecnou jsme se dohadovali a stali jsme si za svou pravdou. Slecna nam rekla, ze bud muzeme jit si o tom pohovorit za svym sefem nebo mi nezbyva nic jineho nez jit na antigen test. Do letu zbyvalo pouze 55 min. Bydlime oba dva ve Spanelsku tudiz vime, kolik ockovani clovek ma mit. Nikdy jindy jsem s timto problem nemela a to mne nekolikrat kontrolovali i ve Spanelsku a sami podotykali, ze jedno ockovani po prodelanem covidu staci. Zbyvalo jen par minut do odletu, tak nam nezbyvalo nic jineho nez si skocit na antigen test a reklamaci resit az po priletu na Mallorcu. Zasla jsem tedy na test, u ktereho mimochodem meli byt vysledky do 15 min, ktere prisli az za nejakych 50 min. Byla jsem nervozni a ve stresu z cele situace. Pritel nemel zadne problemy, tudiz jsem ho poslala k letadlu drive, pokud mel nekdo letet tak at je to aspon on a ja si to vyresim sama. Videla jsem, ze odbavovaci prepazka se uzavira cca 30 min pred odletem a mne stale neprisly vysledky, ktere uz davno meli prijit. Videla jsem jiz nekolikrat zminenou slecnu, jak odchazi, tak jsem ji zastavila a zeptala se, co tedy ja? Ze stale cekam na vysledky antigenu a ze mi zachvilku poleti letadlo a ja stale nemam vysledky antigenu, pritom vim, ze mam pravo odletet pouze s jednim ockovanim. Slecna davala najevo, ze ji je to jako kdyby jedno a mezitim se tam zdravila se svou kamaradkou a mluvili o svych nepracovnich vecech. Byla jsem z celeho pristupu opravdu zklamana a v soku. Zasla jsem s ni tedy za svym vedoucim, ktery pokud to byl on, take rikal ze je potreba vice ockovani a stal si za tim. Nekolikrat jsem ukazovala muj certifikat o dokoncenem ockovani, az jeden z kolegu od Smartwings uznal za pravdu, ze ve Spanelsku opravdu staci pouze 1 ockovani po prodelanem covidu a ze je to tam i oznaceno na mem certifikatu, jak jsem vysvetlovala i ja. Byla jsem ve velkem v soku z cele situace a z celeho pristupu. Pan vedouci ze Smartwings pokud to byl on, tak mi predal letenku a rekl, ze at doufam, ze test budu mit negativni. S takovym arogantnim pristupem jsem se nikdy nesetkala. Tohle si opravdu nikdo nemuze dovolit, zvlast kdyz personal udelal chybu a ani se neomluvil a ja kvuli ni byla ve velkem stresu a malem mi uletelo letadlo. Dale uz jsem na miste nic neresila, protoze by mi opravdu letadlo uletelo a k nastupu do letadla jsem primo pribehla, kde uz nastupovali posledni lidi i s mym pritelem. Trvam na to, aby mi test byl proplaceny, protoze byl opravdu nepotrebny + pozaduji kompenzaci za psychickou ujmu. Uz dlouho jsem nebyla v tak velkem stresu a bohuzel uz take nikdy nepoletim se Smartwings, protoze s takovym pristupem jsem se nikdy nesetkala.


Produkt

QS1164


Požadované řešení

Proplaceni antigen testu + kompenzace za psychickou ujmu


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.3.2022 14:18, před 3 lety

Podmínky vstupu do země nemusí být stejné jako podmínku vstupu na palubu letadla. Je tak nutné rozlišovat mezi podmínkami, které vydá sám stát, na což má bezesporu právo a podmínkami, které si určí dopravce. Dopravce si své podmínky smí také určit, avšak musí naplnit požadavky, aby tyto podmínky byly vůči spotřebitelům účinné - ty tak musí být zakotveny v obchodních podmínkách a na tuto povinnost by mělo být upozorněno.

V případě, že by tak dopravce neučinil, nemohl by po cestujících požadovat tyto testy. Pokud tak požadoval a cestující si je musel uhradit, může požadovat náhradu škody, která spočívá v proplacení samotného testu.

Co se týká psychické újmy, domníváme se, že tu nebude možné prokázat a tedy ani vyčíslit. Jednalo se totiž o krátkodobou újmu, kterou by bylo nutné prokázat znaleckým posudkem, což nejspíše nebude možné.

Díky tomu, že cestující svůj let stihla, nevznikla ji další hmotná újma - domníváme se tak, že bude mít nárok pouze na proplacení antigenního testu (a to jen za podmínek uvedených výše).

Společnost Smartwings, a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit i na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.