Počet nahlášených stížností: | 18 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Obracím se na vás s prosbou o pomoc s řešením sporu ohledně záruční opravy pračky Hoover kterou zajištuje autorizovaný servis BMK servis v Praze. Pračku jsme zakoupili novou v internetovém obchodě dne 27.10.2021, po dvou měsících začalo zlobit patrně čerpadlo. Kontaktovali jsme tento servis s žádostí o opravu. Pračku si odvezli. Opravenou ji přivezli v zákonné lhůtě včera. Přebírala ji maminka, která byla doma a špatně vidí. Přesto si všimla, že pračka vykazuje další viditelné vady, které při přijetí do servisu určitě neměla - promáčklý bok. Upozornila na to technika, který závadu zapsal ručně na předávací protokol a odjel s tím že se ozvou. Po podrobné prohlídce pračky jsme zjistili další vady, které jsou popsány v přiloženém dopise a které nová pračka v žádném případě neměla a hlavně, po otevření bubnu pračky jsme zjistili, že byl z mně neznámého důvodu vyměněn náš nový buben za starý.... tento je viditelně poškozený, poškrábaný, promáčklý a pro praní prádla nepoužitelný - bude ho trhat. Náš původní buben v této pračce byl dva měsíce starý, ve zcela v bezvadném stavu a nebyl součástí reklamace. Celou věc jsme okamžitě sepsali a odnesli do servisu a chtěli řešit. Avšak jsme byli vykázáni, že se s námi vůbec nebudou bavit. Jsem zcela konsternována, jakým způsobem se jediný záruční servis této značky v Praze chová a co si dovolí! K tomu zneužije arogantním způsobem seniorku, která špatně vidí a podsune jí toto a doufá, že si toho nevšimne! Celou fotodokumentaci a podklady dávám do přílohy.
Záruční oprava - čerpadla - poškození servisem a výměna bezvadných nových dílů za staré.
Požaduji okamžité uvedení do bezvadného stavu, nebo výměnu kus za kus a nebo vrácení peněz.
|
Tweet |
V souladu s ustanovením § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za poškození, ztrátu nebo zničení věci odpovídá ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci.
Reklamační protokol by v tomto případě mohl sloužit k prokázání stavu věci v době předání k reklamaci, pokud by vzhledem k povaze poškození (zjevné) bylo možné předpokládat, že bude v protokolu v rámci zhodnocení stavu věci uvedeno. Vzniklou škodu je vhodné namítnout ihned při převzetí, aby subjekt nemohl namítnout, že k ní došlo v mezidobí.
Jestliže tedy při předání pračky do reklamace vady nebyly zaznamenány do protokolu a při zpětném převzetí ano, jedná se bezesporu o chybu prodávajícího - spotřebitel by tak u promáčklého boku mohl požadovat např. přiměřenou slevu z ceny pračky.
Protože však došlo i k výměně bubnu za starý a vadný, domníváme se, že by se mohlo jednat o podstatné porušení smlouvy, protože zboží bylo v reklamačním řízení (navíc pravděpodobně úmyslně) znehodnoceno - reklamace tak nebyla vyřízena řádně a spotřebitel by tak měl mít nárok na odstoupení od smlouvy pro její podstatné porušení (§ 2002 odst. 1 občanského zákoníku). V návaznosti na to by byl prodávající povinen vrátit spotřebiteli finanční prostředky, které od něj za pračku přijal.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.