Počet nahlášených stížností: | 79 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
3.3.2022 jsem poslala dotaz o vysvětlení k faktuře za vyúčtování za elektřinu, neboť při zpětné kontrole jsem zjistila, že odhadem distributora mi bylo naúčtováno pomalu o 500kWh více, než je naše průměrná spotřeba v domácnosti za poslední roky (ta je v průměru 191kWh). Podotýkám vaření + svícení = dva lidé. Tato spotřeba se týkala období 12.6.2020 - 31.12.2020
Reagovali tím, že pokud chci reklamaci, mám doložit stav elektroměru.
Napsala jsem jim, že elektroměr byl 7.7.2021 vyměněn a veškeré náležitosti týkající se mé žádosti se nachází na faktuře za vyúčtování elektřiny na daň. dokl. 2115094113 VS 4575201300 zák.č. 0014029258.
Na to mi odpověděli, že je vše v pořádku.Distributor k datu 12.5.2021 byl a stav opsal atd. Já se ale na toto datum neptala.
Opět mí napsali, že pokud s fakturou nesouhlasím mám ji k datu 12.5.2021 vyfotografovat a poté ji dají k vyjádření rekl. odd. Stále argumentují s tímto datem. Vůbec neberou v potaz špatné datum a vyměněný elektroměr.
Ještě by mě zajímalo, jak je to s pořizováním fotografií elektroměru, který je v panelovém domě zakrytý silným plexisklem, kde se odráží jakékoli světlo a z pořízených fotek se nedá rozeznat ani stav, natož číslo elektroměru.
Přepočítání stavu a vyrovnání
|
Tweet |
Jestliže spotřebitel nesouhlasí s vyúčtováním energií, má možnost je reklamovat. To lze učinit přímo u dodavatele energií, tedy u společnosti ČEZ. Pokud společnost reklamaci zamítne, může se s touto zamítnutou reklamací spotřebitel obrátit na Energetický regulační úřad a zamítnutí reklamace zde rozporovat.
Více informací o reklamaci vyúčtování energií lze nalézt zde: https://www.dtest.cz/clanek-8765/i-vyuctovani-spotrebovanych-energii-lze-reklamovat-poradime-jak-na-to.
Pokud se spor nepodaří vyřešit smírně (reklamace bude zamítnuta), může se spotřebitel obrátit na již zmíněný Energetický regulační úřad. Informace pro spotřebitele nabízí ERÚ na svých stránkách, kde nabízí také možnost mimosoudního řešení sporu (https://www.eru.cz/cs/informacni-centrum).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.