Počet nahlášených stížností: | 12 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 6. 11. 2014 jsem u této společnosti reklamovala telefon X-Touch G7108 Light, který jsem u nich zakoupila. Reklamaci jsem posílala jako "balík do ruky" a telefon se zpět nevrátil. Dle rejklamačního řádu společnosti se po „uplynutí této lhůty má za to, že vada na věci skutečně existovala a spotřebitel má stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit“. Společnost však od 16. 12. 2014 na e-maily nereaguje, telefon nezvedá nebo odmítá hovor a doporučený dopis s požadavkem na vrácení peněz se vrátil jako nevyzvednutý. Peníze mi vráceny nebyly. Za Vaši případnou radu či pomoc předem moc děkuji. Jana Nekudová
Určitě upozornění na nekorektnost podnikatele
|
Tweet |
Spotřebitelce doporučujeme, aby si veškerou korespondenci uschovala. Právní jednání působí vůči nepřítomné osobě od okamžiku, kdy jí projev vůle dojde; zmaří-li vědomě druhá strana dojití, platí, že řádně došlo. Tedy zákon předpokládá, že zásilka došla a odstoupení je vůči podnikateli účinné. Ustanovení § 573 občanského zákoníku obsahuje domněnku, že se má za to, že došlá zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.
Spotřebitelka může podat podnět České obchodní inspekci, která může podnikateli za nevyřízení reklamace v zákonné lhůtě uložit pokutu. Spor mezi stranami ale řešit nemůže. Jedině soud by na návrh spotřebitelky (návrh na vydání platebního rozkazu) rozhodl o vzájemných právech a povinnostech stran. Z návrhu musí vyplývat, že byla řádně uplatněna reklamace a že lhůta pro její vyřízení marně uplynula a z tohoto důvodu spotřebitelka následně odstoupila od smlouvy z důvodu marného uplynutí lhůty. Před podáním návrhu k soudu je nutné subjekt vyzvat tzv. předžalobní výzvou v souladu s § 142a občanského soudního řádu.
Pan Jakub Pantúček byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor tak bude možné řešit pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.