Společnost


Jakub Pantúček (x-touch.cz)

Počet nahlášených stížností:12
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#5641Nevyřízená reklamace a nevrácení peněz

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 24 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
19.01.2015, před 10 lety

Jana Nekudová

Znění stížnosti

Dne 6. 11. 2014 jsem u této společnosti reklamovala telefon X-Touch G7108 Light, který jsem u nich zakoupila. Reklamaci jsem posílala jako "balík do ruky" a telefon se zpět nevrátil. Dle rejklamačního řádu společnosti se po „uplynutí této lhůty má za to, že vada na věci skutečně existovala a spotřebitel má stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit“. Společnost však od 16. 12. 2014 na e-maily nereaguje, telefon nezvedá nebo odmítá hovor a doporučený dopis s požadavkem na vrácení peněz se vrátil jako nevyzvednutý. Peníze mi vráceny nebyly. Za Vaši případnou radu či pomoc předem moc děkuji. Jana Nekudová


Požadované řešení

Určitě upozornění na nekorektnost podnikatele


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.2.2015 10:33, před 10 lety

Spotřebitelce doporučujeme, aby si veškerou korespondenci uschovala. Právní jednání působí vůči nepřítomné osobě od okamžiku, kdy jí projev vůle dojde; zmaří-li vědomě druhá strana dojití, platí, že řádně došlo. Tedy zákon předpokládá, že zásilka došla a odstoupení je vůči podnikateli účinné. Ustanovení § 573 občanského zákoníku obsahuje domněnku, že se má za to, že došlá zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.

Spotřebitelka může podat podnět České obchodní inspekci, která může podnikateli za nevyřízení reklamace v zákonné lhůtě uložit pokutu. Spor mezi stranami ale řešit nemůže. Jedině soud by na návrh spotřebitelky (návrh na vydání platebního rozkazu) rozhodl o vzájemných právech a povinnostech stran. Z návrhu musí vyplývat, že byla řádně uplatněna reklamace a že lhůta pro její vyřízení marně uplynula a z tohoto důvodu spotřebitelka následně odstoupila od smlouvy z důvodu marného uplynutí lhůty. Před podáním návrhu k soudu je nutné subjekt vyzvat tzv. předžalobní výzvou v souladu s § 142a občanského soudního řádu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.7.2015 13:14, před 9 lety

Pan Jakub Pantúček byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor tak bude možné řešit pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.