Počet nahlášených stížností: | 79 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dodavateli elektřiny ČEZ (Prodej a.s.) jsem v oznámil, že ukončuji jeho smlouvu na daném odběrném místě z důvodu úmrtí účastníka smlouvy.
Dne 10.8.2021 jsem na toto odběrné místo uzavřel smlouvu s novým dodavatelem.
ČEZ se uvolil k ukončení smlouvy až o 3 měsíce později a to v říjnu 2021.
Za říjen ČEZ ještě vystavil zálohu k zaplacení přes SIPO a následně vystavil konečnou zúčtovací fakturu.
Tímto postupem ČEZu vznikl přeplatek, který více než půl roku odmítá pod různými záminkami vrátit.
Úmrtní list jsem posílal celkem 4x na jeho vyžádání, jednak v samoobsluze ČEZu a také e-mailem.
E-mailem mohu prokázat ze dne 1.9.2021. Rovněž jsem ČEZu doložil potvrzení o uhrazení zálohy.
V několika posledních mailech komunikace s ČEZem probíhá tak, že chce doložit úmrtní list, potvrzení o platbě - obé několikrát posláno, poté čestné prohlášení, že jsem opravdu zálohu zaplatil.
Když doložím údaje, které ČEZ chce, po 2 týdnech odpoví, že nějaký údaj chybí, ale nenapíše který.
Naposledy ČEZ chtěl dědické řízení, které jsem doložil.
Z mého pohledu to vypadá takto:
- ČEZ zadržuje peníze, které mu nepatří
- osobně jsem smlouvu ČEZu ukončil a uzavřel smlouvu s novým dodavatelem
- ČEZ bezostyšně opakovaně žádá doložení úmrtního listu a nemá pocit, že by měl postupovat citlivě s ohledem na pozůstalé
Podotýkám, že mám u ČEZu smlouvu na další odběrné místo, takže pro ČEZ nejsem neznámá osoba.
ČEZ mě nepředložil žádný formulář, abych vyplnil všechny požadované údaje a trousí je postupně v e-mailech během mnoha měsíců.
Působí to minimálně dojmem amatérismu, neschopnosti a nekompetentnosti.
Prosím vás o pomoc.
Zákaznické číslo: 12137959 EIC/EAN: 859182400505085859
Vrácení přeplatku na bankovní účet.
Dále vysvětlení, proč ČEZ postupuje takto podivně až amatérsky a nemá formulář pro ukončení smlouvy z důvodu úmrtí.
Nový dodatel takovýto formulář měl.
Proč ČEZ vystavil poslední měsíc inkasní předpis na zálohu, když smlouva měla daný měsíc končit a nestačila konečná faktura.
- z tohoto důvodu se 1/2 roku nemůžeme domoci vrácení přeplatku - zcela zbytečné
|
Tweet |
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Jestliže smlouva zanikla a bylo za ni dále placeno, nemá společnost na toto plnění právní nárok. Zároveň se (dle popisu spotřebitele) domníváme, že vyžaduje spoustu informací bezdůvodně a tím vrácení přeplatku protahuje (např. 4x odeslaný úmrtní list).
Společnost by na žádost spotřebitele měla jasně určit, které informace a dokumenty potřebuje a následně (po jejich dodání) přeplatek vydat. Jestliže vrácení zbytečně prodlužuje, mohlo by se jednat o výše zmíněné bezdůvodné obohacení.
Jestliže se spor nepodaří vyřešit smírně, může se spotřebitel se svou stížností obrátit na Energetický regulační úřad (https://www.eru.cz/cs/informacni-centrum).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.