Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
reklamace televizoru zn. VIVAX proběhla (13.1.2022- 2.2.2022)v pořádku. Dle protokolu o opravě byl proveden upgrade softwarea a uvedená závada se již neprojevila.V rekl.řízení zároveň skončila zár.doba televizoru. My tel. boužel odzkoušeli až 14.3.2022 .(máma měla půjčenou tel. tedy nespíchala na zapojení) Hned druhý den se projevila ta samá závada - blikání spodní LED.Tedy dle našeho názoru NEOPRAVENO.Na zavolání na kont.středisko nám bylo zděleno ,že je již po záruce a že za cca 4500,- nám ji opraví. Tel. stála cca 5500,- .
tel.VIVAX 43S60T2S2 naše číslo opravy 7077333
Tak jak nám zdělili ,že nám vymění zákl.desku za 4500,- tak by sme si ji přáli vyměnit v záruce. Protože to co měli opravyt v záruce tak neopravyli.
|
Tweet |
Práva z vadného plnění je spotřebitel oprávněn uplatnit tehdy, pokud se během dvou let od převzetí zboží vyskytla na tomto zboží vada. Lhůta, po kterou lze právo z vad uplatnit, je podle našeho názoru obecná tříletá promlčecí lhůta. Spotřebitel má tedy možnost uplatnit práva z vadného plnění do tří let od okamžiku, kdy se o vadě dozvěděl, resp. dozvědět mohl a měl (§ 619 a § 629 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník).
Z logiky věci tedy musí jít o skrytou vadu, což poškozená základová deska je. Zároveň ale musí spotřebitel prokázat, že vada již byla v záruční době. Protože společnost reklamaci zamítla, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
na pobočce v Bystřici nad Perštejnem jsme přijali TV značky VIVAX typ 43S60T2S2, zařízení bylo přijato na servis 9 dní před skončením záruční doby.
Dle nákupního dokladu bylo zařízení zakoupeno fyzickou osobou 19.1.2020 a na servis bylo doručeno 10.1.2022.
Na TV proběhl upgrade softwaru a závada se již neobjevila, zařízení bylo plně funkční. Oprava tedy dle nás proběhla v pořádku.
Zařízení bylo předáno 2.2.2022.
Zákazník tvrdí, že TV odzkoušel po opravě jak sám uvádí až 14.3. což je více jak po měsíci od předání.
Toto nám přijde zvláštní, ale samozřejmě je pouze věcí zákazníka, kdy se rozhodne zařízení po opravě prvně zapnout.
Pokud by se na nás zákazník obrátil v období, kdy byla na zařízení platná záruka samozřejmě bychom jej bezplatně opravili, nicméně nemůžeme reflektovat na požadavek realizovat bezplatnou opravu po uplynutí této doby.
Věříme, že naše stanovisko pochopíte.
Český servis a.s.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.