Společnost


HP TRONIC, s.r.o. (dříve DATART INTERNATIONAL,a.s.)

Počet nahlášených stížností:254
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:19
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#56440Hodinky Apple

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 26 dnů 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.03.2022, před 3 lety

Sabina Musilová

Znění stížnosti

Před Vánoci byly koupené hodinky Apple Watch 23.11 po rozbalení pod Vánočním stromečkem přišlo zklamání, hodinky i přesto ze byl obal neporušen byly rozbité - rozbite sklo. Byly zkoušeny zapnuté. Ihned po otevření obchodu jsem šla do prodejny Datart v Třebíči, kde jednak zboží nevyreklamovali (uplynula 30denni lhůta- to bych ještě chápala) nejhorší ale bylo jak semnou pan jednal, řekl mě ze si takhle mohou lidi rozbijet věci sami a ze mě to ani vzít nemůže protože by to šlo na jeho odpovědnost a zboží by musel hradit on, což jako důvod nevzít zboží na reklamaci mě zaskočilo. Poté z nej vylezlo že to není první případ, kdy zboží objedname přes internet a vyzvednuti na prodejně, bylo rozbite a znovu opakoval že on to platit nebude ze se už semnou nemá o čem bavit stoupl a odcházel.
Poté jsem se tedy smířila s tím že hodinky za několik tisíc mohu vyhodit, jsem se zeptala zda si je u nich mohu nechat opravit s tím že si vše uhradim sama, prý musim jinak mě. To neopravuje, tak sem chtěla vědět kde bych mohla. Zarazilo me to ze proč to tedy prodávají když neumí říct kde bych to mohla opravit, když ne u nich a nevěděl nic. Nelíbilo se me jednani jak semnou mluvil, povýšeně arogantně a ještě jsem slyšela při odchodu že s kolegem mluvil o mě jako o otravné zenske.
Vždy se obchody řídili heslem nás zákazník nás pan. Není to poprvé co v tomto obchodě jsem se setkala s nepříjemným lidmi a hlavně s lidmi, kteří ničemu nerozumi. Aby rozdíl u holicích strojku me rekl ze je asi jen v ceně me přijde neprofesionální. Měli by umět poradit, a ne jeste opovrhovat se zákazníky


Produkt

Apple Watch SE


Požadované řešení

Vyměnit zboží za nepoškozené, nebo alespoň dat na zboží 50% slevu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.3.2022 10:15, před 3 lety

Spotřebitelům doporučujeme, aby si zboží kontrolovali co nejdříve po převzetí. Lze tak předejít mnoha nepříjemnostem. Zároveň věříme, že pod Vánočním stromečkem více potěší jednou rozbalená krabice, než krabice nerozbalená s poničeným dárkem. Alternativou může být natáčení vybalování dárků, kdy by měl spotřebitel v ruce důkaz, že zboží bylo poničené.

Spotřebitel má právo uplatnit reklamaci a podnikatel mu musí vyhovět - to však znamená, že se jí bude zabývat, nikoliv, že ji musí uznal. Zamítnutí reklamace by navíc mělo být písemně odůvodněno, aby tento výsledek mohl spotřebitel rozporovat. Jestliže tak podnikatel neučinil, nejednal v souladu s právními předpisy (konkrétně s § 19 zákona o ochraně spotřebitele).

Z popisu není jisté, zda byla reklamace zamítnuta, či zda nebyla vyřízena vůbec - na reklamaci se vztahuje 30denní lhůta, ve které je prodávající povinen ji vyřídit. "Vyřídit reklamaci" v sobě zahrnuje i umožnění, aby spotřebitel mohl s reklamovanou věcí disponovat. To znamená, že v (obvykle) 30denní lhůtě by mělo být nejen rozhodnuto o reklamaci (zamítnuta nebo přijata), ale v této lhůtě by měla být reklamovaná věc také:
- buď připravena k vyzvednutí v rámci pracovní doby prodávajícího (o možnosti vyzvednutí však musí prodávající spotřebitele prokazatelně informovat),
- anebo doručena spotřebiteli v poslední den lhůty k vyřízení reklamace do místa jeho bydliště, pokud bylo mezi stranami smluveno, že prodávající věc spotřebiteli doručí.

Tyto závěry vyplývají jednak ze smyslu a účelu zákona, jednak např. z rozhodnutí Obvodního soudu pro Prahu 10, č. j. 34 C 109/2017-32.

Reklamaci lze rozporovat znaleckým posudkem, avšak v tomto případě bude velmi složité prokázat, že zboží bylo poškozeno již o měsíc dříve. Pro úplnost uvádíme, že je seznam znalců k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.


Závěrem k chování zaměstnance:
Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.


Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.10.2022 15:56, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.