Společnost


EPHEMERA SOLITUDE ECOMMERCE s.r.o.

Počet nahlášených stížností:218
Z toho za letošní rok:9
Stále v řešení:26
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#56447Reklamace zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 26 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.03.2022, před 3 lety

Martina Ullmannová

Znění stížnosti

Objednala jsem si dámskou koženkovou bundu vel. L .Dodané zboží vůbec neodpovídá velikosti ani zobrazení, které je uvedeny na stránkách RIVIO. Zboží jsem si objednala 12.10.2021, přišlo mi až 8.2.2022. Několikrát jsem chtěla vrátit peníze a odstoupit od smlouvy, ale nebylo to možné. Provozovatel stránek se tváří, že je pouze zprostředkovatelem nákupní galerie a nemůže mému požadavku prý vyhovět. Zboží jsem chtěla vrátit, ale bylo mi napsáno přes e-mail, že to není možné, proto jsem tedy chtěla zboží vyměnit za jinou (menší) velikost. Také mi nebylo vyhověno. Vyplnila jsem reklamační protokol a zboží na své náklady vrátila na uvedenou adresu. Zboží si nikdo nevyzvednul a po 14 dnech mi bylo vráceno, jako nevyzvednuté zboží.

Tady si myslím, že i podle bodu 5.1 obchodních podmínek bych měla nárok na uplatnění reklamace, jelikož se jedná o jiné zboží, než jsem si objednal.

Děkuji.
Martina Ullmannová


Produkt

Stylová dámská koženková bunda béžová - vel. L , cena 1.099,- Kč


Požadované řešení

Vrácení peněz!!!


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.3.2022 14:20, před 3 lety

Předně uvádíme, že společnost EPHEMERA SOLITUDE ECOMMERCE s.r.o. uvádí, že ve vztazích se spotřebitelem vystupuje pouze jako zprostředkovatel, nikoliv jako prodejce. Uvádí to však pouze v obchodních podmínkách, tudíž je možné toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, by vůči spotřebiteli mělo být neúčinné. V momentě, kdy se webový portál tváří jako klasický e-shop a během uzavírání smlouvy není spotřebitel na fakt, že nejedná s prodejcem, nýbrž pouze se zprostředkovatelem, nikterak upozorněn, není možné podle našeho názoru dojít k jinému závěru, než že jde o překvapivé ujednání. Při tomto závěru vycházíme mj. i z rozhodovací činnosti ADR České obchodní inspekce.

Společnost má povinnost přebírat dopisy a zásilky na adrese svého sídla, popřípadě na adrese uvedené v obchodních podmínkách pro reklamace, pokud tak neučiní, uplatní se fikce doručení a nebude se tak přihlížet k tomu, zda dopis společnost převzala. Následně poběží lhůta na vyřízení reklamace, která je 30denní. V případě, že společnost v této době reklamaci nevyřídí, ocitá se v prodlení a spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.10.2022 16:18, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.