Společnost


OKAY Holding a.s. (OKAY s.r.o.; JENA - nábytek, s.r.o.)

Počet nahlášených stížností:371
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

52%
48%
Toto skore je založeno na 136 stížnostech.

#56461Reklamace sedací soupravy

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

3 měsíce 13 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.03.2022, před 3 lety

Luděk Sůva

Znění stížnosti

Dobrý den dne 28.1.jsem vložil reklamaci sedací soupravy Jersey pod číslem reklamace 1000/22020060. Přišel mi mail že reklamaci přijali a abych zaslal fotky (již jsem je posílal při vložení reklamace)a štítku. Na dotaz kde štítek najdu mi nebylo odpovězeno. Zaslal jsem tedy fotky znovu a následně na spodní straně sedací soupravy a zaslal. Bylo mi poděkováno a že předají výrobci, následně se nic nedělo. Naurgenci mi 3.3. napsala pí. Vrbová , že prý jsem já již s výrobcem domluven na termínu návštěvy. toto není vůbec pravda, nikdo mě nekontaktoval, s nikým jsem nemluvil. Následně jsem zavolal na jejich zákaznickou linku a chtěl toto řešit, bylo mi pouze slíbeno, že to předá odpovědnému zaměstnanci. Nic se nestalo, napsal jsem tedy, že je potermínu 30-ti dní,lhůty na vyřízení reklamace a že požaduji odstoupení od smlouvy.10.3.2022 mi paní Vrbová posílá k vyplnění formulář na odstoupení od smlouvy a píše, že domluví stažení na sklad a až bude naskladněno, pošlou hotovost na můj účet. Vyplnil a zaslal jsem jim zpět, s tím, že požaduji potvrzení přijetí a že jsem vyplnil správně, dále jsem požadoval informace, jestli musím sedací soupravu vystěhovat a nějak zabalit. uplynulo 7 dní a opět žádná odpověď není.


Produkt

995-0422/002 Jersey sed s, rL,rozkl,led polš, kupní smlouva 7500387235, daňový doklad 4210095953


Požadované řešení

vyřízení reklamace, vrácení peněz a odvoz sedací soupravy společností OKAY


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.3.2022 10:11, před 3 lety

Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
18.3.2022 14:55, před 3 lety

Dobrý den,
velice nás mrzí komplikace s řešením reklamace.

U reklamace je dohodnutý postup odstoupení od smlouvy a vrácení peněz. Formulář je zaslaný v pořádku, je zadaný svoz a ohledně termínu se již s Ve spotřebitelem spojí dopravce, který si s termín domluví. Po svozu proběhne vrácení peněz.

Děkujeme za spolupráci.
Tým OKAY.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.3.2022 15:29, před 3 lety

Děkujeme společnosti za zprávu. Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl informovat o dalším vývoji stížnosti a věc případně při smírném řešení uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
23.3.2022 11:19, před 3 lety


Luděk Sůva

dobrý den,tak dnes mi přišlo o od společnosti CALEN že 29.3. mě navštíví technik a zkontroluje nábytek, přitom výše je uvedeno že proběhne svoz a následně vrácení peněz.
Technika již nereflektuji. je po termínu. Dále vyžaduji od OKAY informace o svozu a to myslím jestli mám nábytek já vystěhovat a zabalit nebo jestli to udělá dopravce.
Luděk Sůva

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.3.2022 15:24, před 3 lety

Zdvořile žádáme společnost o odpovědi na otázky uvedené spotřebitelem - zda je nutné nábytek vystěhovat a balit, či zda tak učiní dopravce.

Nábytek by měl být připraven k tomu, aby jej dopravce mohl převzít - tím spotřebitel splní svou povinnost, neboť se jedná o nepeněžitý dluh, který v tomto případě bude splněn odevzdáním nábytku přepravce. Zabezpečení zboží patřičným zabalením (obalem) je poté věcí přepravce (příp. prodejce).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
7.4.2022 15:28, před 3 lety

Dobrý den,

informace spotřebitel již obdržel, nicméně není nutné balit, vystěhovávat. Stačí umožnit převzetí výrobku.

Tým OKAY.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.4.2022 15:52, před 3 lety

Děkujeme společnosti za odpověď. Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl informovat o odvozu zboží a vrácení peněz. V případě, že vše proběhne bez problémů, žádáme spotřebitele o uzavření stížnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.7.2022 14:10, před 3 lety

S ohledem na výše uvedená vyjádření stížnost uzavíráme s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.