Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Před 2 roky a 3 mesici jsem manželovi koupila kartáček philips sonicare. Používal ho cca rok a půl a najednou přestal fungovat. Zničehonic. Psala jsem mail do eshopu gloob.cz, že už je to delší doba od nákupu a oni mi hned napsali, že kartáček mám poslat k reklamaci. Tak jsem ho za 133 kč poslala a oni se potom vzbudili, že už je to přes 2 roky, tudíž, že mi můžou nabídnout opravu za cenu kartáčku, tj. 4000,- takže neumí vyhledávat objednávky a posilaji nejaké shity. Obchod gloob.cz rozhodně nedoporucuji
Chci vyřešit reklamaci na náklady prodejce, ne na moje
|
Tweet |
Práva z vadného plnění je spotřebitel oprávněn uplatnit tehdy, pokud se během dvou let od převzetí zboží vyskytla na tomto zboží vada. Lhůta, po kterou lze právo z vad uplatnit, je podle našeho názoru obecná tříletá promlčecí lhůta. Spotřebitel má tedy možnost uplatnit práva z vadného plnění do tří let od okamžiku, kdy se o vadě dozvěděl, resp. dozvědět mohl a měl (§ 619 a § 629 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník).
Jestliže vada vznikla ještě v záruční době, má spotřebitel nárok na bezplatnou opravu (příp. jiné právo z vadného plnění). Pokud však vada vznikla až po této době, nemůže spotřebitel reklamaci uplatnit.
Reklamace na náklady prodejce je obecně možná, avšak jak uvádíme výše, je možné, že se již o reklamaci nejedná (uplynula záruční doba) - v takovém případě by spotřebitel na úhradu nákladů nemusel mít nárok.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.