Počet nahlášených stížností: | 408 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
řeším úplně to samé, co ostatní se zrušením akce Pán ledu. Zakoupila jsem 2 vstupenky za 2580 Kč ještě v roce 2019. Četla jsem i odpovědi na ostatní stížnosti a myslím si, že vrácení je mizivé, ale chtěla jsem se jen dozeptat k tomuto, co jste psali: Po vyhlášení konkursu měli spotřebitelé stanovenou lhůtu na přihlášení svých pohledávek k insolvenčnímu soudu. V tomto případě lhůta pro podání přihlášek do insolvenčního řízení uběhla 23. 11. 2021...což samozřejmě chápu, že byl nějaký limit, ale já i plno dalších počítalo, že na představení půjdeme, protože ticketportal uvedl, že vstupenky nepropadnou a můžeme je v den akce vyměnit a místa budeme mít. Chápu, že nikdo nemohl tušit, co se stane a nastane. Ale opravdu v tomto případě již nelze nic jiného udělat? Jsem smířená, že peníze neuvidím, ale zkusit se má vše :). Moc děkuji. Nikol Prislupská
Vrácení peněz
|
Tweet |
Zmíněná odpověď na kterou spotřebitel reaguje:
Za „běžných“ okolností by měl spotřebitel právo na vrácení peněz, neboť si u společnosti objednal službu, která mu nebyla poskytnuta – ze strany poskytovatele by se jinak jednalo o bezdůvodné obohacení, neboť k zadržování částky nemá právní nárok.
Společnost 30. 6. 2021 na svých stránkách (https://vstupenky.ticket-art.cz/) oznámila, že na sebe vyhlásila tzv. mimořádné moratorium, upravené v § 127a insolvenčního zákona. V případě vyhlášení mimořádného moratoria je společnost částečně chráněná proti svým věřitelům, ale dále může provozovat svoji podnikatelskou činnost.
Nicméně dne 23.9. 2021 se situace změnila a usnesením Městského soudu v Praze byl vyhlášen konkurs. Po vyhlášení konkursu měli spotřebitelé stanovenou lhůtu na přihlášení svých pohledávek k insolvenčnímu soudu. V tomto případě lhůta pro podání přihlášek do insolvenčního řízení uběhla 23. 11. 2021 (z veřejně dostupných zdrojů: https://isir.justice.cz/isir/ueu/evidence_upadcu_detail.do?id=C8279A750B543FADE05333F21FAC264F) a k pozdním podáním se nepřihlíží. Jestliže spotřebitel neuplatnil svou pohledávku včas, možnost získání peněz zpět je minimální.
Spotřebitel se může obrátit na pořadatele kulturní akce s žádostí o vrácení peněz, v případě, že pořadatelem nebyla společnost Ticket Art Praha s.r.o.
Situaci pravděpodobně nešlo předvídat - nešlo pouze o samotný úpadek společnosti, ale i o nemožnosti akci uskutečnit ve sjednaný termín. Zároveň se spotřebitelé spoléhali na prohlášení společnosti, která uváděla, že vstupenky nepropadnou a zůstanou v platnosti - bylo by je údajně možné vyměnit. Domníváme se však, že jedinou možností je kontaktovat přímo pořadatele s žádostí o vrácení peněz, jak uvádíme výše.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.