Počet nahlášených stížností: | 208 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 11 |
Dne 17.3.2022 mi byl neoprávněně bez jakéhokoliv varování zablokován účet z důvodu komerčního prodeje,což je absolutní nesmysl. Jedna se zřejmě o vystavení několika kusů bižuterie,za ceny okolo 50 Kč, které jsem si koupila nebo dostala za posledních pár let a bohužel je nevyužiji. Pořizovací cena této bižuterie byla vyšší než cena za kterou jsem ji vystavila, takže o komerční prodej se v žádném případě nejedná. Zřejmě mě zájemkyně o jedny náušnice,která požadovala abych ji náušnice měsíc rezervovala, což jsem odmítla. Mohu doložit kopií konverzace. V pravidlech se uvádí že není možný komerční prodej, který slouží jako výdělečný příjem. Myslím, že můj příjem z prodeje věci na této platformě je velice zanedbatelný, spíš věci nakupuji než prodávám. Na každém druhém profilu je vystaveno daleko více zboží, za daleko větší ceny, včetně prodejců z bazarů, které prodávají celé kolekce. Tímto se cítím poškozena a myslím že by tým Vinted měl nahlášení prodejce lépe prověřovat a ne hned blokovat každého bez varování, kdyz ho někdo nahlásí jen kvůli svým osobním zájmům.
Prověřit moje prodeje a zrušit neoprávněnou blokaci
|
Tweet |
Dle bodu 12.1 obchodních podmínek společnosti si Vinted s.r.o. vyhrazuje právo dle svého uvážení omezit používání stránek a stanovit podmínky takového omezení (tj. částečný či úplný zákaz používat stránky), uložit různé druhy sankcí (např. varování) či blokovat přístup uživatele na stránky, a to včetně zrušení jakéhokoliv uživatelského účtu, který byl na stránkách registrován, a zakázat uživateli opětovnou registraci na stránkách za účelem jejich používání. K tomuto kroku má však společnost právo pouze v situaci, kdy jsou splněny podmínky taxativně vymezené v obchodních podmínkách v bodu 11.1 (např. jde o jednání, kterým uživatel úmyslně či vědomě na stránkách šíří nepravdivé či nesprávné informace, uráží jiné osoby nebo se chová nevhodně; zneužívá stránky tím, že maže své informace v rámci účtu, hodnocení účtu uživatele přidaná ostatními uživateli, smaže svůj celý účet a vytvoří si nový účet, případně využívá podobné metody k poskytování nepravdivých informací o svém účtu za účelem zneužívání stránek).
Dle bodu 12.2 obchodních podmínek, pokud společnost Vinted s.r.o. uživatele zablokuje nebo dezaktivuje jeho uživatelský účet, nemá již takový uživatel právo se na stránkách znovu zaregistrovat.
Dále společnost ve svých obchodních podmínkách uvádí, že v případě, že společnost uplatní svá práva podle bodu 12.1 a dotčený uživatel nebude s rozhodnutím společnosti souhlasit, může se takový uživatel na společnost obrátit prostřednictvím kontaktního formuláře (dostupného zde: https://www.vinted.cz/help/support_tickets/new?ch=help_center
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.