Společnost


Československá obchodní banka, a. s.

Počet nahlášených stížností:8
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#56469zúčtovaní poplatků na ČSOB Plus kontu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 26 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.03.2022, před 3 lety

Martin Karlovec

Znění stížnosti

Dobrý den, banka mi účtovala poplatky (cca 1000,- Kč) na účtu, který jsem nepoužíval. Byl veden zdarma zdarma pro studenty, pak jsem chtěl po studiu účet zrušit, ale to mi v bance rozmluvili, že se podmínky změnily a je to do 30 let zdarma. Vždy jsem dostával dopis o žádost o potvrzení o studiu, ale když se měl typ účtu změnit, tak jsem adresné upozornění nedostal. Za tu řadu let se id poplatků u většiny bank upustilo, a předpokládal jsem, že to mají už také zdarma, nebo, že mě upozorní před změnou účtu a zpoplatnění účtu.

Níž přikládám odpověď banky.

Váš účet byl založen dne 9. 11. 2010. Při založení účtu jste svým podpisem potvrdil seznámení se smluvní dokumentací, jejíž součástí jsou i Obchodní podmínky pro vedení produktových balíčků pro děti, studenty a dospělé (dále jen „Podmínky“). V Podmínkách, v části II, bod 8) je uvedeno, že: „Poslední den kalendářního měsíce, ve kterém majitel účtu dovrší věk 30 let, nebo při nesplnění podmínek pro vedení ČSOB Studentského konta bude zastaveno automatické obnovování platební karty pro majitele účtu a ukončeny zvýhodněné podmínky jejího používání. Ve lhůtě 10 kalendářních dní bude vydána nová platební karta k běžnému účtu. Současně končí vedení ČSOB Studentského konta podle zvláštních podmínek vedení účtu pro mládež ve věku 15 - 30 let a účet bude nadále veden nejprve zdarma po dobu uvedenou v Sazebníku ČSOB a poté podle obecných podmínek vedení účtu.“



Zároveň je před dovršením věku 30 let uvedeno upozornění na ukončení vedení Studentského konta a oznámení o převodu na nástupnický typ účtu v Internetovém bankovnictví. Veškeré transakce na svém účtu si můžete zkontrolovat na výpisech z účtu a nebo v pohybech v Internetovém bankovnictví.

Vzhledem k výše uvedenému nemůžeme souhlasit s Vaším tvrzením, že Vás banka neinformovala o změně Vašeho účtu na ČSOB Plus konto.

Jelikož ČSOB dodržela podmínky a ze strany banky nebylo shledáno pochybení, tak Vaší reklamaci nemůžeme uznat jako oprávněnou.

Děkujeme Vám za důvěru, s níž jste se na nás obrátil a věříme, že naše vyjádření přijmete s pochopením.


Produkt

https://www.csob.cz/portal/lide/ucty/plus-konto?bid1=ps-RET-CSOB-plus_konto-1CSB0021I|04|txt|src|brand~konto-w22-Plus_konto_smart-google-red170016660&gclid=Cj0KCQjwuMuRBhCJARIsAHXdnqPNpSVv8Mtm4jtkge5F12wL5-H4y8J44yQIEwt4a17Vi_SedvR7tzkaAu3LEALw_wcB


Požadované řešení

Chtěl bych poprosit o názor, nebo radu řešení. Předem děkuji.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.3.2022 10:51, před 3 lety

Jestliže chce podnikatel po spotřebiteli zaplatit určitou částku, musí prokázat, že k tomu má právní nárok. V uvedeném případě je nicméně jisté, že smlouva mezi stranami vznikla a dle odpovědi podnikatele v popisu stížnosti byl spotřebitel o podmínkách produktu řádně informován.

Na druhou stranu však platí, že jednání osob v provozovně (zde zaměstnanec v bance) zavazuje podnikatele (§ 430 odst. 2 občanského zákoníku). Jestliže tedy zaměstnanec slíbil, že vedení účtu bude i nadále zdarma, měl by tím být podnikatel zavázán a spotřebitel by tak nemusel nic platit.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na finančního arbitra, který řeší spory mezi spotřebiteli a poskytovatelem platebních služeb při nabízení a poskytování platebních služeb. Více informací je možné vyhledat na webové adrese https://www.finarbitr.cz/cs/reseni-sporu/pruvodce-podanim-navrhu.html.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.10.2022 09:57, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.