Počet nahlášených stížností: | 312 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 14 |
Za energetický hyenizmus zmiňovaných dodavatelů asi neexistuje žádná obrana, neuspěl jsem u žádné odpovědné instituce a deklarovaná ochrana spotřebitele je jenom prázdná fráze. Odpověď z MPO došla, ale jako vše a vždy "hozeno pod koberec". Ať žije demokracie !!!
Vážený pane ministře,
obracím se na Vás jako na poslední instanci, která může ochránit mé práva spotřebitele. U ERÚ a ČOI jsem bohužel neuspěl. Velmi stručně: Můj původní dodavatel plynu byla fi.Stabil Energy vyhodnocena jako nejhorší společnost v celé ČR. Obdržela od státu vysokou pokutu za velmi neseriózní přístup k zákazníkům a hned poté se "překabátila" na firmu Zelená Elektřina s naprosto stejným přístupem.
Vše je dokumentováno v korespondenci níže (prosím číst odspoda). A aby to nebylo tak jednoduché a průhledné, po mé důrazné intervenci tato firma opět tzv. zfůzovala s nějakou neznámou firmou Elgasenergy. Na moji korespondenci a telefonáty nikdo nereaguje, zadržují mi značné finance zaplacené na zálohách (rok jsem neodebral ani kubický centimetr), nezaslali mi požadované vyúčtování, nevrátili velké přeplatky a co je naprosto mimo jakoukoliv logiku, "šahají" mi pořád na SIPO a ač už plynoměr dávno nemám, připravují mě každý měsíc neoprávněně o částku 5.600,-Kč
Je až neuvěřitelné, jak se může někdo takhle necitlivě a arogantně chovat k dlouholetému zákazníkovi (navíc osaměle žijícímu důchodci). Je to hyenizmus prvního stupně a školní příklad těch nejodpornějších energetických šmejdů. Mít tu moc, majitele bych zavřel na 10 let "do tepláků" !!! Můžete mi prosím v této prekérní a patové situaci nějako pomoct?
Budu rád za pomoc i zpětné info o dalším vývoji této kauzy. Předem děkuji a přeji Vám hezké předjarní dny.
S pozdravem Ing. Korčák
Nedodání konečného vyúčtování plynu, zadržování značných finančních prostředků, krádež peněz cestou SIPO
Pomoc při eliminaci nekalých praktik a potrestání zlodějů.
|
Tweet |
Fůzí společnosti Zelená elektřina s.r.o. dochází k přechodu práv a povinností této společnosti, na jejího právního nástupce, kterým je Elgas Energy s.r.o.
Pokud spotřebiteli nebylo dodáno vyúčtování za vyúčtovací období, měl by spotřebitel uplatnit reklamaci. V takovém případě je společnost povinna reklamaci vyřídit a písemně informovat spotřebitele o vyřízení reklamace do 15 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace.
Za nedodržení lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování dodávky plynu náleží spotřebiteli náhrada ve výši 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však 7 500 Kč a za nedodržení lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování elektřiny ve výši 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však 24 000 Kč.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má možnost obrátit se na Energetický regulační úřad, který rozhoduje spory mezi zákazníkem a obchodníky o splnění povinností ze smluv, jejichž předmětem je dodávka nebo distribuce elektřiny, plynu nebo tepelné energie. (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.eru.cz/cs/informacni-centrum).
Upozorňujeme, že společnost ELGAS Energy s.r.o., IČO 293 21 638, se sídlem Dobronická 1257, Kunratice, 148 00 Praha. Web: https://elgasenergy.cz. společnost ELGAS Energy s.r.o. není společností ELGAS s.r.o., IČ 474 69 978, se sídlem Semtínská 211, Ohrazenice, 533 53 Pardubice, která dodávky plynu či elektřiny nezajišťuje.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.