Společnost


Kiwi.com s.r.o.

Počet nahlášených stížností:48
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#56480Vrácení peněz za zrušenou cestu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 26 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
18.03.2022, před 3 lety

Natalija Gasparjan

Znění stížnosti

Dobrý den,
zakoupila jsem přes společnost KIWI letenku Pardubice-Kyiv a zpáteční letenku Kyiv-Pardubice.

Cesta byla zrušená společnosti KIWI.
Peníze měli být vracený na účet s kterého byli původně placený prostřednictvím platební karty.

Na stránkách prodejce vznikl doklad o vracení peněz.
Avšak peníze nebyli vraceny.

Přes opakování žádosti o vysvětlení já dostavám stejný doklad, se kterého nic nejde poznat a moje banka po tomu to dokladů mně odmítá zahájit reklamace.


Produkt

Transaction ID: 5044926c-574f-405e-b115-f68d80a1782e


Požadované řešení

Prosím o vracení peněz za zrušený let na můj účet.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.3.2022 17:03, před 3 lety

Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Upozorňujeme, že pokud spotřebitel zaplatil cenu letenky v penězích, je společnost povinna vrátit mu tyto finanční prostředky v penězích. Pokud společnost nabídne spotřebiteli voucher, není jeho povinností jej přijmout. Společnost tak může cenu letenky vrátil ve formě kreditu, jen s výslovným souhlasem spotřebitele.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.10.2022 09:27, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.