Počet nahlášených stížností: | 12 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Znění stížnosti
. Dne 13.8.2014 jsem koupil navigaci do osobního auta z internetového obchodu
X-touch, Sochorova 3178/23, 61600 Brno. Po zaplacení navigace (převodem na účet) jsem obdržel navigaci – ovšem nebyla kompletní (bez síťové nabíječky). Na tuto skutečnost jsem prodejce upozornil (emailem), do 14 dnů byla chybějící nabíječka dodána. Při zapnutí a uvedení do provozu jsem zjistil, že nejsou nahrány mapy Evropy, tak jak uvádí prodejce. Opět jsem kontaktoval prodejce a byl odkázán emailem na jejich technické oddělení. Jenže na uvedenou emailovou adresu nebylo možné cokoliv odeslat. Při dalším kontaktu s prodejcem jsem byl vyzván o sdělení čísla dodacího listu. To jsem následně učinil a tím skončil jakýkoliv kontakt prodejce se mnou. Následná emailová komunikace z jejich strany nebyla. Mám za to, že prodejce uvádí kupující v omyl
Po doporučení D TESTU jsem poslal navigaci včetně kopie dodacího listu a faktury zpět k prodejci k reklamaci. dne 15.12. 2014. doporučeně !! i když jsem uvedl svoje tel číslo i imeilovou adresu doposud se mě nikdo neozval a zřejmě asi ani neozve natož aby vyřešil reklamaci.
|
Tweet |
Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal,
a) má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
b) se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
c) věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
d) je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
e) věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.
Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. V takovém případě má spotřebitel primárně právo na odstranění vady, není-li to možné může od smlouvy odstoupit.
Zákon o ochraně spotřebitele stanoví, že reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy.
Spotřebitel může pro odstoupení tohoto vzorového dopisu: https://www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace
Spotřebiteli doporučujeme, aby si ze sledování zásilek vytiskl dodání reklamace. Spotřebitel může současně podat podnět České obchodní inspekci, která může podnikateli za nevyřízení reklamace v zákonné lhůtě uložit pokutu.
Pan Jakub Pantúček byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor tak bude možné řešit pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.