Počet nahlášených stížností: | 914 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 13 |
Objednala jsem si "testovací balíček" obsahující CBD and AppleCiderVinegar od Společnosti STANDER sp.z o.o. s možností zrušit další zásilku do 14.02.2022 (faktura vystavena 12.01.2022, cena zdarma). Zrušení další zásilky bylo 2x, a to 24.1.2022 v 12.22 hod (operátorka N.D.), 8.2.2022v 9.22 hod. (operátorka K.).
Byl jsem vždy ujištěn, že hovor je monitorován a zrušení je zařízeno.
Dnes 18.3.2022 mi poštovní doručovatelka předala balíček a po jeho rozbalení
(což byla moje chyba) jsem zjistila, že uvedená společnost mi vystavuje
fakturu s požadavkem zaplacení 999,-Kč. Ihned manžel zavolal na uvedený zákaznický servis, kde se dotyčná paní omlouvala a že prý zařídí zrušení
této faktury a vymazání údajů. To proběhlo stejný den obdržení balíčku.
Tato neschopnost (asi komunikace v této firmě) mě stála 63,-Kč na České
poště odesláním zpět tohoto balíčku na adresu DirectLink, Odnos Wattova 1046/19, 700 71 Ostrava. Mám alespoň doklad o vrácení zásilky poštou.
Doporučuji všem nerozbalovat zásilky od této společnosti a okamžitě je
vrátit na poštu a požadovat o tom potvrzení (snad to pošta potvrdí).
Nevím co si mám o této společnosti (sídlo v Polsku) myslet. Zda se snad
jedná o omyl v komunikaci nebo snad podvodné praktiky.
Prověření, zda skutečně došlo ke zrušení faktury (nahlášeno dnes 18.3.2022
v 9.28 hod. na zákaznickém servisu tel. 227 191 219) a vymazání údajů.
Nemám možnost si toto ověřit (pouze ujišťování, a to již 3x, že je to zařízeno).
Zdeňka Kratochvílová
Lučice 3
503 51 Chlumec nad Cidlinou
|
Tweet |
Pokud by společnost chtěla vymáhat částku soudní či mimosoudní cestou musela by prokázat, že smlouva byla uzavřena a že bylo platně sjednáno, že spotřebiteli bude zasíláno konkrétní zboží o určité ceně, rovněž i to, že zboží bylo spotřebiteli skutečně doručeno. Dle popisu by společnost neměla být schopná doložit ani existenci objednávky.
Spotřebitel má právo od smlouvy sjednané na dálku (typicky přes internet či po telefonu) odstoupit bez udání důvodu, a to nejpozději ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy.
V souladu s evropskou směrnicí o právech spotřebitelů toto právo náleží i před převzetím zboží, proto v takovém případě lze bez zbytečného odkladu zaslat odstoupení od kupní smlouvy v písemné prokazatelné podobě. Doručením odstoupení se smlouva zruší a pak již není povinen spotřebitel zboží přebírat.
Doporučujeme spotřebiteli kontaktovat společnost Stander Sp. z.o.o., nejlépe doporučeně s dodejkou na uvedené adrese (Warszawa, Ursus, ul. Bodycha 87, 05-816 Reguły, Polsko) a odstoupit od smlouvy, popřípadě smlouvu vypovědět.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (se sídlem v Polsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz , které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: esc@coi.cz
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.