Společnost


Leoš Kusý

Počet nahlášených stížností:38
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#5651Nevyřízená reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 23 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.01.2015, před 10 lety

Simona Chmelařová

Znění stížnosti

V listopadu jsem si objednala v internetovém obchodě pana Kusého levneelektro kulmu Babyliss, nejenže mi přišla kulma od neznámé značky, i přesto, že jsem se před koupí ptala, jestli se jedná opravdu o Babyliss, ale kulma byla navíc nefunkční. Kulmu jsem vrátila ve lhůtě 14-ti dnů a do této doby nemám ani zboží, ani peníze. Přišla jsem o 1.703Kč + náklady na vrácení zboží. Několikrát jsem internetový obchod kontaktovala, ale bez žádné odezvy. Pouze jednou mi napsaly, že se omlouvají a dají vše do pořádku, to se ale bohuže nestalo.


Produkt

Na faktuře je označení Kulma Babyliss PRO BAB 2665E LCD, ale kulma, která mi přišla neměla žádnou značku, ani žádné označení a navíc nefunkční.


Požadované řešení

Ráda bych dostala zpět peníze, jelikož zboží nebyl originál, bylo nefunkční.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.2.2015 16:18, před 10 lety

Spotřebitelka bohužel neuvádí obsah průvodního dopisu. Je totiž nutné rozlišovat mezi uplatněním reklamace pro nesplněnou jakost při převzetí a odstoupením od kupní smlouvy ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží.

Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena přes internet, může spotřebitelka ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží. Právní jednání se posuzuje dle svého obsahu, proto je nutné vědět, k čemu směřovala vůle spotřebitelky a jakým způsobem byla vyjádřena. Pokud by se jednalo o odstoupení, kupní smlouva by zanikla od počátku. Při odstoupení je prodávající povinen vrátit spotřebiteli zaplacenou kupní cenu včetně nejnižších nákladů na dodání zboží nejpozději do 14 dnů od odstoupení. Nesplněním této povinnosti se ocitá v prodlení a spotřebitelka může požadovat i úroky z prodlení ve výši dle nařízení č. 351/2013 Sb. V rámci odstoupení může spotřebitelka i namítat, že odstupuje z důvodu nesplněné jakosti.

Pokud by se jednalo o reklamaci nesplněné jakosti při převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Dokud ho neprokáže, může se spotřebitelka domáhat zvoleného nároku. Za vadu lze považovat nesplnění požadavků § 2161 odst. 1 občanského zákoníku, který stanoví, že prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal,
a) má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
b) se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
c) věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
d) je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
e) věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.

Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitel může z tohoto důvodu odstoupit od smlouvy.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.7.2015 14:51, před 9 lety

Pan Leoš Kusý byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor tak bude možné řešit pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.