Počet nahlášených stížností: | 14 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
ráda bych dokončila nedodělky na kuchyni, kterou jsem si u Vás zakoupila. Dostala jsem vyjádření , že neuznávají nedodělky, pouze uznávají, že jednu z horních skříněk není možné umístit, ale další kontak zatím nereagují a já bych to potřebovala dokončit. Před měsícem ji byl technik montovat a zjistil, že jedna z horních skříněk nepasuje do prostoru a tudíž je zcela nadbytečná.
Popravdě jsou tady i další dvě věci, chybějící krycí panel a užší výkryt skříňky, ale s tím si nějak poradím sama.
O co žádám je vrácení peněz za nepoužitelnou skříňku a uznání více nákladů za odstranění poškození zdi v hodnotě 5 000 KČ.
S Pozdravem
Vratislava Šestáková
nevhodná nepoužitelná skříňka - chtěla bych požádat a to vrácení peněz za zbytečnou nepoužitelnou skříňku. Nevím z jakého důvodu paní návrhářka umístila do prostoru skříňku, kterou tam nelze otevřít. Dále na základě tohoto návrhu, zaměřil Váš technik kuchyň, poslal podklady na elektroinstalaci. V místě, kde měla tato skříňka být je vyveden kabel na světlo a tudíž nyní trčí ze zdi. Další problém je, že technik se pokoušel o instalaci této skříňky a zůstaly ve zdi díry s hmoždinkami a zeď je i počmáraná tužkou, když to zaměřoval.
O co žádám je vrácení peněz za nepoužitelnou skříňku a uznání více nákladů za odstranění poškození zdi v hodnotě 5 000 KČ.
S Pozdravem
Vratislava Šestáková
|
Tweet |
Jestliže zboží neodpovídá objednávce, je možné jej reklamovat. Vhodným nárokem v tomto případě může být dodání věci bez vad (tedy skříňky, která půjde namontovat a otevřít) a v případě, že to nebude možné, připadá v úvahu odstoupení od smlouvy.
Dle popisu spotřebitel žádá právě odstoupení od smlouvy v rozsahu předmětné skříňky. Toto odstoupení by mělo za následek vrácení věcí do původního stavu - spotřebitelka by vrátila skříňku a podnikatel by jí vrátil finanční prostředky a uvedl by zeď do původního stavu.
Odstoupení od smlouvy by spotřebitelka mohla nárokovat ze tří zákonných důvodů - (i.) nedodání ve lhůtě (kdy je povinna poskytnout přiměřenou lhůtu na náhradní dodání), (ii.) pro podstatnou vadu věci - nelze ji řádně užívat a (iii.) nevyřízení reklamace řádně a včas.
V prvním případě je však povinna poskytnout zmíněnou lhůtu a ve druhém má zase podnikatel právo např. na dodání věci bez vad - pro oba případy platí, že pokud nezjedná nápravu v přiměřené lhůtě, může spotřebitelka od smlouvy odstoupit.
Třetí případ - tedy reklamace se vztahuje k obecné povinnosti podnikatele vyřídit reklamaci ve 30denní lhůtě. V této lhůtě podnikatel musí o reklamaci nejen rozhodnout, ale také zjednat nápravu. Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.