Počet nahlášených stížností: | 528 |
Z toho za letošní rok: | 7 |
Stále v řešení: | 61 |
V pátek 18. 3. 2022 jsem dostala SMS zprávu o doručení zásilky Z 5623308529 i s termíny, kdy si mohu zásilku vyzvednout ve výdejním místě Tabák Traficon, Praha 4, Budějovická 356/1a. V oznámené pracovní době jsem šla hned v pátek do této provozovny. Tabák byl zavřený a vrátný v poliklinice mi sdělil, že už tam dávno nikdo není, paní šla domů. Šla jsem si pro zásilku dnes 21. 3. v 9 hodin. Provozovna byla pootevřená a prodavačka uvnitř, chtěla jsem se jenom slušně zeptat, kdy bude tedy otevřeno a dokdy bude otevřeno. Paní mě velmi hrubým způsobem vyhodila, takže jsem se nedozvěděla nic, křičela, že "Otevřeno bude asi za půl hodiny". Informaci dokdy bude otevřeno jsem se nedozvěděla vůbec. Nemám čas stále chodit pro jednu zásilku a je mi velmi nepříjemné čelit takovému chování prodavačky. Děkuji za vyřízení stížnosti.
Dr. Zdeňka Bednářová
Slušné chování osob na výdejním místě. Prověření, zda Vámi uvedená otvírací doba na výdejním místě je správná.
|
Tweet |
Dá-li podnikatel veřejnosti najevo, že na určitém místě podniká, má dle ustanovení § 434 občanského zákoníku povinnost zajistit, aby veřejnost mohla na tomto místě činit vůči podnikateli právní jednání, a to zásadně v provozní době určené podnikatelem, a není-li provozní doba určena, v době obvyklé. Obvyklost doby pro styk s veřejností pak bude nutné zkoumat především s ohledem na místo podnikání a srovnatelné provozovny v rámci příslušného odvětví.
Ustanovení § 434 občanského zákoníku zakládá zákonnou povinnost podnikatele. Pokud ji poruší, může být povinen k náhradě škody podle ustanovení § 2910 občanského zákoníku.
Jako škodu je možné si představit např. cestovní náklady, které vynaložil spotřebitel na (druhou, třetí) cestu, kterou musel opakovaně učinit jen proto, že pobočka byla (i přes opačná sdělení podnikatele) uzavřena, v důsledku čehož spotřebitel nemohl zboží převzít "hned na první pokus".
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Spotřebitelka upravila, že se jedná o provozovnu TABÁK TRAFICON, Antala Staška 1670/80, 140 00, Praha 4, nikoliv o původně zmíněnou - s tamním přístupem je spokojená.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.