Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Objednala som batoh značky Samsonite pred pár dňami. Z dôvodu zistenia veľmi zlých recenzií o nekvalite ich výrobkoch som sa rozhodla, že zásielku nechcem prijať. Ak by som ju prijala a chcela vrátiť z nejakého dôvodu, náklady by som platila ja. Na stránke pri odmietnutí prevziatia zásielky maju napísané:
Převzetí odmítnuto: Máte právo nechat zboží zaslat zpět v případě, že neodpovídá smluvně dohodnutým skutečnostem. Pokud však zboží nepřevezmete z důvodů, které nemají nic společného s neodpovídající kvalitou dodávky nebo uplatněním práva na zrušení objednávky, musíte uhradit náklady za příp. opakované zaslání. Doručovatel výslovně uvede, z jakého důvodu bylo převzetí odmítnuto.
Nie je mi celkom jasné, čo to znamená, ale ako spotrebiteľ mám právo tovar odmietnuť a budú mi vrátené peniaze bez akéhokoľvek poplatku alebo si môže e-shop pýtať nejaký poplatok? Kontaktvala som českú poštu, ale zásielku nemožno zrušiť, ak je momentálne v preprave.
Podľa recenzií, obchod nechce komunikovať, a vraciať peniaze. Čo robiť v prípade, ak sa im tovar vráti, ale peniaze späť nepošlu a budu hrať mŕtveho chrobáka?
Po objednávke som nedostala mailom ani faktúru a nie je ani v užívateľskom účte.
Ďakujem.
Denisa Krchová
Je možné, aby:
1. som odmietla zásielku prevziať
2. peniaze mi voli vrátené
3. neplatila som poplatok za náklady, keďže som neprevzala zásielku?
|
Tweet |
Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné prostřednictvím § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.
Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Spotřebitel tak může odstoupit již před doručením - nemusí tedy zboží přebírat a zasílat zpět. Avšak může se stát, že podnikatel bude po spotřebiteli požadovat dopravu. U běžného odstoupení bez udání důvodu (po převzetí) je totiž spotřebitel povinen zboží zaslat zpět na své náklady, neboť by v opačném případě mohl být podnikatel zkrácen.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Německu), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz , které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: esc@coi.cz
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.