Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
objednal jsem si opravu kávovaru (první oprava byla cca 09/2021), po opravě, se kávovar vrátil ale projevil se důvod odeslání na opravu (prosak vody). Tedy jsem ho odeslal na reklamaci. Po této reklamaci již neprosakoval ovšem přestal fungovat spínač čidla na zasunutou nádržku, která předtím fungovala bez problému. Tedy jsem odeslal kávovar opět na reklamaci. Po měsíci kdy se vrátil kávovar s udávaným opraveným čidlem. Kávovar ovšem byl v úplně stejném stavu, tedy nefunkční čidlo nádobky. Tedy jsem 9.2.2022 odeslal znovu na reklamaci. Od dopravní společnosti mám potvrzeno, že kávovar byl předá společnosti 10.2.2022 mezi 9-10:00 (společnost DPD).
Dneškem 21.3.2022 to je, pokud počítám správně, 39 dnů od převzetí.
Společnost jsem behěm reklamace několikrát osobně obvolal s prosbou o informace stavu reklamace, vždy s odpovědí že se ozvou zpátky, nikdy se tak nestalo. Minulý týden 13.3.2022 opět po mém urgování mi bylo řečeno že kávovar do 21.3.2022 jistě dostanu zpátky, stále se tak nestalo.
Oprava kávovaru Saeco
Vzhledem k navazbeným problémům s opravou a následnou reklamací, bych požadoval nový kávovar, u kterého budu mít jistotu funkčnosti, kterou zřejmě společnost není schopná zajistit ani po několika reklamacích.
Nebo uvedení kávovaru do funkčního stavu a vrácení peněz za opravu.
Kávovar který ani po takřka není po půlroce funkční, a ze strany společnosti není žádné vstřícné gesto (například přednostní opravení atd.. )
|
Tweet |
Mezi podnikatelem a spotřebitelem byla sjednána smlouva o dílo (§ 2587 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Zhotovitel má ze zákona povinnost provést dílo s potřebnou péčí a v ujednaném čase, zároveň je odpovědný za vady provedeného díla. O právech objednatele z vadného plnění u smlouvy o dílo platí obdobně ustanovení o kupní smlouvě. V souladu s nálezem Ústavního soudu ČR (sp. zn. IV. ÚS 2989/16) se na danou problematiku použije ustanovení o koupi zboží v obchodě (§ 2158 a následující zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník), nikoliv obecná ustanovení o kupní smlouvě.
Pokud dílo nemá vlastnosti, které si strany ujednaly, nebo nemůže-li dílo pro své vady sloužit plně ke svému účelu, může spotřebitel provedení díla reklamovat. V rámci uplatněné reklamace může spotřebitel požadovat bezplatnou opravu díla, a není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Vedle těchto nároků může požadovat i přiměřenou slevu z ceny za dílo.
Reklamace musí být řádně vyřízena zásadně do třiceti dní od jejího uplatnění. Nestane-li se tak, jde o podstatné porušení smluvní povinnosti a spotřebitel může od smlouvy odstoupit (§ 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele a § 2002 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník).
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany mají povinnost vrátit si poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li zhotovitel na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že zhotovitel nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné ho vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou prostřednictvím naší služby, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Dobrý den
Samozřejmě chápu rozhořčení zákazníka kvůli době a způsobu opravy , kávovar byl ale zákazníkovi doručen den po sepsání této stížnosti , tudíž 22.3.2022.
Podle protokolu našeho technika by již mělo být vše bez problémů , to bohužel nemohu ověřit jelikož pan Pírko není dostupný na telefonu.
Samozřejmě bych se rád omluvil za veškeré potíže způsobené při této opravě ale zároveň bych rád zdůraznil že přednostní oprava nebyla v žádném případě možná , protože počet našich techniků je omezený a tímto postupem bychom opět odsunuli na vedlejší kolej ostatní zákazníky.
Dobrý den, kávovar po funkční stránce vypadá že funguje. Bohužel ovšem opět začal protékat (viditelné stopy v okolí kávovaru). Ovšem již nemám sílu toto dalé řešit, a ani nechci...
Vzhledem k faktu, nedodržení 30 ti denní reklamační lhůty, jsem společnosti doporučeným dopisem odeslal (06. 04. 2022) odstoupení od smlouvy s žádostí o vrácení zaplacené částky. Kde očekávám kladné vyřízení.
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby mohla na vyjádření spotřebitele reagovat.
Jestliže nebyla reklamace vyřízena ve 30denní lhůtě, což z popisu stížnosti vyplývá, má spotřebitel možnost odstoupit od smlouvy pro podstatné porušení smlouvy ze strany prodávajícího (§ 2002 odst. 1 občanského zákoníku). Jediná výjimka pro prodloužení lhůty je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace. K této výslovné dohodě dle popisu nedošlo, spotřebitel by tak dle našeho názoru má právo na odstoupení.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.