Společnost


Pratenorm s.r.o.

Počet nahlášených stížností:342
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

46%
54%
Toto skore je založeno na 49 stížnostech.

#56542Stejné, akorát poplatek je 6000,-

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 1 den 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
21.03.2022, před 3 lety

Jan Koubský

Znění stížnosti

Při "registraci" nebyly uvedeny všechny informace o skrytém poplatku. Současně společnost nereaguje na vypovězení smlouvy. Na telefonech je jen automat.


Požadované řešení

Zpřehlednit a odstoupit od smlouvy v případě neplnění bez poplatku. Registrace na webu není služba, je to jen prostředek ke získání informací k nemovitostem. Pokud není služba dodána, není oprávněný poplatek. Je to klasický scam.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.3.2022 12:58, před 3 lety

Máme za to, že společnost Centrum aukcí.cz, s.r.o. (provozovatel portálu www.s-drazby.cz) neplní vůči spotřebitelům řádným způsobem svou informační povinnost o ceně [§ 1811 odst. 1, 2 písm. c) občanského zákoníku, dále také § 12 zákona o ochraně spotřebitele]. Ze smyslu a účelu zákona a z rozhodování Nejvyššího správního soudu plyne, že informace o ceně musí být spotřebiteli přístupná okamžitě bez toho, že by byl nucen činit jakýkoliv úkon směřující k jejímu zjištění. V řešené věci je spotřebitel nucen učinit úkony směřující ke zjištění ceny.

Z rozhodování Ústavního soudu, obecných soudů nebo České obchodní inspekce vyplývá, že v obchodních podmínkách (jimiž jsou zcela nepochybně v řešené věci i tzv. aukční podmínky, neboť nerozhoduje název, ale povaha dokumentu) není možné sjednat platně smluvní pokutu. Pokud není možné v obchodních podmínkách platně sjednat smluvní pokutu, tím spíš v nich není možné ujednat cenu. Tento zákaz je v řešené věci společností Centrum aukcí.cz s.r.o. porušován.

Nikdo, tím spíše podnikatel ve vztahu ke spotřebiteli, se nesmí na druhé straně dopouštět tzv. neúměrného zkrácení (§ 1793 občanského zákoníku). Neúměrné zkrácení znamená, že společností poskytnuté služby neodpovídají tomu, jakou částku spotřebitel zaplatil. Spočívá-li celé plnění společnosti v tom, že přepošle spotřebiteli veřejně dostupné údaje (přičemž totožnou službu poskytují konkurenti této společnosti zdarma), a následně za to inkasuje 5 000,- (nebo v jiných případech i 6 000,-) Kč, jedná se podle našeho názoru o neúměrné zkrácení.

Předem upozorňujeme, že společnost se velice často zaštiťuje rozhodnutím Okresního soudu v Hradci Králové, které zní v její prospěch (a pochopitelně neuvádí rozsudek totožného soudu, který je v její neprospěch). K tomuto rozhodnutí závěrem doplníme, že jde o (i.) rozsudek soudu nejnižší možné instance, (ii.) závazný pro jeden konkrétní spor, (iii.) nezávazný pro společnost v jejím vztahu s jinými spotřebiteli, (iv.) založený na aplikaci nesprávné části právního předpisu a (v.) věcně rozporný s jinou judikaturou téhož soudu, přičemž tento odklon nebyl v odůvodnění k rozsudku vůbec nijak vysvětlen. Jinými slovy, společností zmiňovaný rozsudek nemusí spotřebitele vůbec zajímat.

V případě další právní konzultace může spotřebitel využít bezplatnou poradnu na čísle 299 149 009.

Mediální zpracování případu spotřebitel najde např. na
- https://www.seznamzpravy.cz/clanek/spolecnost-vyuziva-hlad-po-nemovitostech-nasla-trik-ktery-vas-pripravi-o-penize-174492
- https://www.ceskatelevize.cz/porady/1097429889-cerne-ovce/221452801080916/

Poznámka k popisu spotřebitele:
Na portálu je spotřebitel před provedením registrace informován, že registrace je zpoplatněna dle platných Aukčních podmínek a ceníku. Nicméně dané upozornění nepředstavuje seznámení spotřebitele s cenou v souladu se zákonnými požadavky. Občanský zákoník, zákon o ochraně spotřebitele i cenové předpisy vyžadují informování spotřebitele o ceně, nikoliv pouze informování o možném placeném charakteru služby.

Pokud jde o zmínění platby, ta není zmiňována až v souvislosti s "pomocí zastupování v konkrétní aukci". V obchodních podmínkách (což je samo o sobě nedostatečné) společnost uvádí, že registační poplatek slouží k zajištění informací ke klientem poptávané dražbě a e-mailové podpoře. Avšak výše registračního poplatku je s ohledem na povahu poskytovaných služeb nepřiměřená. Ostatní konkurenční weby poskytují stejné služby zcela zdarma.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
5.4.2022 18:43, před 3 lety

Dobrý den, vyjádření dTestu nekoresponduje s vyjádřením dTestu z období 02/2020 až 04/2021, viz níže odkazy:

https://www.s-drazby.cz/clanek/vyjadreni-dtestu-042020---042021.html

Doporučujeme přečíst i další odkazy:

https://www.s-drazby.cz/clanek/23-okresnich-soudu-a-5-obvodnich-soudu--%E2%80%9Edalo%E2%80%9C-spolecnosti-centrum-aukcicz-sro-za-pravdu.html
https://www.s-drazby.cz/clanek/otazky-a-odpovedi-budete-prekvapeni-ctete-pozorne.html

Děkujeme za úhradu poplatku, kdy po přečtení zejména článku "otázky a odpovědi" by si každý klient měl opravdu posoudit, zda byl, či nebyl o ZPOPLATNĚNÍ služby informován.

Děkujeme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.6.2022 16:40, před 3 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.