Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den. Dne 23.2 2022 jsme na portále Student Agency koupili letenky do Španělska, let se měl uskutečnit 9.8 2022. Cca po pěti dnech po zaplacení jsme obdrželi e-mail od letecké společnosti wizzair že let byl zrušen. Nahradni let nám nebyl nabídnut. Kontaktovali jsme Student Agency a ta nám řekla že toto neřeší že si to máme vyřešit s leteckou společnosti. Dnes nám přišel e-mail od Student Agency že nám vrátí o 233eur méně o proti původní ceně. Prý je to nevratný transakční poplatek který si nechává letecká společnost.
Mám nárok na vrácení celé částky? Děkuji Jordánek
Chci vrátit peníze.
|
Tweet |
Domníváme se, že v uvedeném vztahu je společnost STUDENT AGENCY pouze zprostředkovatelem - žádost o vrácení peněz je tak vhodné směřovat přímo na leteckou společnost - tedy Wizz Air.
Protože byl let zrušen přímo leteckou společností, domníváme se, že si následně ponechala částku jako "nevratný transakční poplatek" zcela bezdůvodně. Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.