Počet nahlášených stížností: | 382 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 3 |
Dobrý den,
při vyúčtování O2 za březen 2022 jsem zjistila neprávem účtované částky za 5 SMS od DIMOCO Europe z čísel +420 903 400 99, +420 904 400 99 a za 3 SMS od ComGate Payments a.s. z čísla+420 903 090 99, +420 903 020 99, +420 903 020 99 ve dnech 2.3.2022, 7.3.2022 a 10.3.2022 a 14.3.2022 v celkové částce 792 Kč. Ihned jsem operátora požádala o zablokování plateb přes SMS, ale částku stejně musím uhradit.
Prosím o vyřešení této situace
Děkuji za pochopení
Chtěla bych tento nepříjemný problém co nejdříve vyřešit a požaduji, aby mi byla vrácena neopravněně naúčtovaná finanční částka 792 Kc za nečerpané služby.
|
Tweet |
Předně spotřebitele upozorňujeme, že společnost ComGate Payments, a.s., je v případě těchto plateb pouze technickým zprostředkovatelem. Problematického jednání se tedy dopouští poskytovatel služby, resp. prodávající, který touto cestou inkasuje platbu. Společnost ComGate Payments, a.s., však ráda poskytne spotřebitelům součinnost při řešení reklamace a při komunikaci s konkrétním poskytovatelem služby (prodávajícím).
Následující vyjádření se tedy týká poskytovatele služby (prodávajícího), nikoli toho, kdo technicky zajišťuje platbu. Stížnost však ponecháváme společnosti ComGate Payments, a.s., k vyjádření, aby mohla spotřebiteli poskytnout součinnost s řešením problému.
Ke vzniku smlouvy nemusí být potřeba písemný ani hlasový souhlas. Postačit může i "kliknutí" v případě, že podnikatel spotřebitele prokazatelně poučí o právech a povinnostech plynoucích ze smlouvy (včetně ceny apod.). Smlouva tedy mohla vzniknout, přestože spotřebitel "nic nepodepsal".
V případě, kdy spotřebitel za určitou službu (stejně jako za zboží) zaplatí, má podnikatel povinnost tuto službu dodat. V případě, že by tak neučinil, mohlo by se jednat o bezdůvodné obohacení, které by spotřebiteli musel vrátit a to za určitých podmínek i s úroky.
Vzhledem k tomu, že spotřebitel o službu nemá zájem, doporučujeme ji preventivně vypovědět (tím nedojde k uznání existence smlouvy), případně od smlouvy odstoupit (to ale v podobných případech poskytování služeb často není možné). Výpověď je vhodné zaslat písemně na adresu prodávajícího, neboť má spotřebitel následně v ruce důkaz o vypovězení dané smlouvy. Prvně však musí spotřebitel zjistit, s jakou společností smlouvu údajně uzavřel, v čemž mu ComGate Payments, a.s. může jako zprostředkovatel platby pomoci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.