Společnost


Utylis Energie s.r.o.

Počet nahlášených stížností:13
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#56592Neoprávněné zvýšení ceny energie

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

6 měsíců 20 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
23.03.2022, před 3 lety

Michal Hroch

Znění stížnosti

S dodavatelem energie Utylis máme společně podepsanou smlouvu č. *** ze dne 16.3.2020 o dodávkách elektřiny se zafixováním ceny na dobu 3 let od data zahájení dodávek ( 1.7.2020 ). Dohodnutá cena ve smlouvě je 1508 Kč/MWh za nízký i vysoký tarif. Nyní chce dodavatel navýšit cenu komodity na 2508 Kč/MWh na oba tarify. Dodavateli jsem psal, že s navýšením nesouhlasím vzhledem k našemu smluvnímu vztahu a trvám na dodržení písemné smlouvy. Dodavatel i přesto trvá na navýšení a jednostranně mi sdělil, že cenu tak či tak navyšuje. Požadoval jsem tedy alepsoň vysvětlení, na základě jakých právních kroků takto činí a zda mi alespoň bude doposlán dodatek ke smouvě, ale bohužel mi prý nic takového zasílat nemusí a v případě, že s navýšením nesouhlasím, můžu od nich odstoupit. Z mé strany ale nechci od dodavatele odejít, zároveň ale požaduji, aby plnil smluvené podmínky dle naší smlouvy.


Produkt

č. smlouvy ***, den podpisu 16.3.2020, fixovaná částka na 3 roky 1508,- za MWh NT + VT od data zahájení dodávek - 1.7.2020, EAN OM ***


Požadované řešení

plnění smlouvy - dodržení zafixované částky za energie po celou dobu platnosti, tedy 3 roky od data zahájení dodávek ( 1.7.2020 )


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.3.2022 09:40, před 3 lety

Cenu za energie lze změnit (i.) buď standardním způsobem - tedy klasickou dohodou stran, (ii.) anebo přes mechanismus tzv. jednostranné změny ceny.

Pokud dodavatel přistoupí k druhé variantě a cenu mění jednostranně, musí celý proces jednostranné změny splňovat hned několik podmínek, které dodavateli stanoví zákon (např. možnost jednostranných změn si předem vyhradit ve smlouvě, o chystané změně spotřebitele adresně a včas informovat, umožnit spotřebiteli z důvodu jednostranné změny bezplatně ukončit smlouvu atd.). Jednou z podmínek je také skutečnost, že jednostranně zvyšovaná cena nebyla sjednána jako fixovaná/garantovaná cena (tedy cena, kterou spotřebitel chápe na určité období jako neměnnou).

Z popisu spotřebitele vyplývá, že cena byla sjednána jako fixní - nelze ji tak jednostranně měnit.

Domníváme se tak, že podnikatel je povinen dostát svého závazku, kterým je dodávání energií za sjednanou fixní cenu. Výjimkou by byla situace, kdy by se změnila cena tzv. regulované složky energií. Tu podnikatel nemůže nijak ovlivnit, neboť tato část ceny je regulovaná a určovaná státem. Ze stížnosti však nevyplývá, že by se jednalo o tuto situaci.

V případě, že bude cena zvýšena, může spotřebitel vyúčtování reklamovat přímo u dodavatele energií. Pokud bude reklamace zamítnuta, může se obrátit na Energetický regulační úřad s rozporováním zamítnuté reklamace.

Jestliže se spor nepodaří vyřešit smírně, má spotřebitel možnost obrátit se na Energetický regulační úřad (www.eru.cz, adresa: Masarykovo náměstí 5, 586 01 Jihlava, telefon: 564 578 666 – ústředna).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.10.2022 13:33, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.