Počet nahlášených stížností: | 914 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 13 |
V průběhu nevyžádaného telefonátu mi bylo řečeno, že mi společnost na zkoušku zašle zdarma dva jejich výrobky, a sice APPLECDER + CBD and AppleCiderVinegar, a že mi pak budou uvedené výrobky automaticky zasílány, pokud smlouvu nevypovím. Spolu s první (bezplatnou) zásilkou mi prý budou zaslány kontakty a informace o možnostech zrušení zasílání dalších zásilek. Spolu s první bezplatnou zásilkou mi byla zaslána zálohová faktura č. 20001236 na následnou zásilku, která zněla na 999,- Kč, s upozorněním, že zásilku mohu odmítnout do 14.02.2022. Obratem, tj. ihned po doručení bezplatné zásilky, jsem telefonovala na telefonní číslo uvedené na připojené listině jako "zákaznický servis", avšak nikdo mi telefon nezvedl. Následně mi z tohoto telefonu bylo voláno, takže jsem uvedla, že od společnosti nechci dostávat jakékoli zásilky a že požaduji, aby jakékoli kontakty a údaje o mé osobě u sebe smazali. Dne 21.03.2022 však došlo k pokusu o doručení balíčku od uvedené firmy. Společnost na výpověď nereaguje. Dnešního dne, tj. 23.03.2022, jsem na kontaktní telefonní číslo 227191219 (zákaznický servis) opět telefonovala a vznesla stejný požadavek, tj. zrušení zasílání zásilek. Paní uvedla, že smlouvu ruší a stornuje fakturu. Upozornila jsem ji, že pokud v budoucnu dojde k dalšímu pokusu o doručení zásilky, podám na společnost trestní oznámení.
Odmítnuté zasílání zboží (APPLECDER + SBD
Požaduji:
1) Storno případných dosud vydaných faktur
2) Okamžité zrušení jakýchkoli dodávek od společnosti či skupiny Stander
3) Okamžitý výmaz jakýchkoli kontaktů a údajů u společnosti či skupiny Stander o mé osobě
4) Zaslání písemného potvrzení o provedení shora uvedených úkonů na e-mail: notarstvi@volny.cz
|
Tweet |
Spotřebitel má právo od smlouvy sjednané na dálku (typicky přes internet či právě po telefonu) odstoupit bez udání důvodu, a to nejpozději ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy. Není-li již možné od smlouvy odstoupit, je nutné smlouvu vypovědět.
Pokud společnost spotřebiteli brání smlouvu zrušit, zkracuje tím spotřebitele na jeho právech a k takovému jednání se nepřihlíží a jde to k tíži společnosti. Pokud tedy společnost záměrně znemožňuje vypovězení smlouvy, nemůže se dožadovat toho, že právní vztah nebyl ze strany spotřebitele řádně ukončen.
Doporučujeme spotřebiteli kontaktovat společnost Stander Sp. z.o.o., ideálně doporučeným dopisem s dodejkou, na uvedené adrese (Warszawa, Ursus, ul. Bodycha 87, 05-816 Reguły, Polsko). V případě sporu poté bude mít v ruce důkaz, že smlouvu opravdu vypověděl. Pokud spotřebitel odstoupení od smlouvy (nebo výpověď smlouvy) zašle prokazatelnou formou, stačí poté doložit odeslání dopisu a tím prokázat snahu o včasné a řádné vypovězení smlouvy.
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o neobjednané plnění. V takovém případě dle § 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět. Kdyby prodávající dokázal, že spotřebitel zboží objednal, může se spotřebitel bránit (jak je zmíněno výše) zaslanou výpovědí.
Je taktéž vhodné zaslat žádost o odstranění osobních údajů z databáze, aby spotřebitel nemohl být v budoucnu kontaktován ze strany společnosti s dalšími nabídkami. Spotřebitel může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (se sídlem v Polsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz , které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: esc@coi.cz
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.