Počet nahlášených stížností: | 9 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 17.12. byl zakoupen předmět bezdrátové klávesnice + optické myši A4tech. Dne 29.12. 2014 jsem odesílala set bezdrátové klávesnice + optické myši A4tech, klávesnice nesplňovala podmínky prodeje, proto jsme se okamžitě rozhodli, že vrátíme set do 14 dnů bez udání důvodu, vše mám okopírované, i dodejku mám. Než jsem balík odeslala, snažila jsem se telefonicky s firmou spojit. Čísla byly neaktivní, spojovala jsem si to s možností dovolených mezi Vánoci a Silvestrem. Dnes 21.1.2015 jsem se snažila opět dovolat a ani jedno číslo nefunguje. Klávesnici nemáme ani peníze zpět. Je to položka cca 685kč a bojím, že když zajdu za právníkem, tak mě bude stát víc, než samotná klávesnice...
peníze zpět
|
Tweet |
Zákon přiznává spotřebiteli právo odstoupit od kupní smlouvy, která byla uzavřena přes internet, a to ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží. Lhůta pro odstoupení se považuje za zachovanou, pokud spotřebitel v jejím průběhu odešle podnikateli oznámení, že od smlouvy odstupuje. Právní jednání působí vůči nepřítomné osobě od okamžiku, kdy jí projev vůle dojde. Prodávající má poté povinnost spotřebitelce nejpozději do 14 dnů od odstoupení vrátit zaplacenou kupní cenu včetně nejnižších nákladů na dodání věci. Pokud tuto povinnost nesplní, ocitá se v prodlení a spotřebitelka může navíc požadovat úroky z prodlení ve výši dle nařízení vlády č. 351/2013 Sb.
Dále může spotřebitelka zaslat podnikateli tzv. předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu, ve které mu určí dodatečnou lhůtu k plnění před podáním žaloby. Výzva by měla být zaslána nejméně 7 dnů před podáním návrhu na zahájení řízení. Korespondenci doporučujeme zasílat doporučeně, nejlépe i s dodejkou. Poté je možné podat u příslušného soudu návrh na vydání platebního rozkazu, na základě kterého bude zahájeno zjednodušené soudní řízení, ve kterém soud rozhodne bez nařízení jednání na základě zaslaných podkladů.
Spotřebitelka nám ke stížnosti sdělila následující:
Vše už je vyřešeno, sice poslali peníze zpět nižší částku, údajně byla poškozena krabice, ale peníze mám. Nakonec jsem prolustrovala internet a našla jsem je pod jiným názvem a měli tam dokonce i mobilní číslo, tak po pár komentářích na Heuréce a telofonátech jsem peníze dostala. Děkuji za snahu pomoct, ale už je to vyřešeno. S pozdravem Burešová Barbora.