Počet nahlášených stížností: | 606 |
Z toho za letošní rok: | 66 |
Stále v řešení: | 19 |
Zdravím Vás, při platbě za nákup ve výši 77,40 Kč mi byla odmítnuta platba 2000 bankou. Odůvodněno nízkou částkou nákupu.
Jsem s pozdravem
Řepková Ludmila
Žádám vysvětlení, zda se jedná o něžný postup pokladen. OD Bruntál
|
Tweet |
Prodávající je povinen přijmout tuzemské bankovky. Zákon však neomezuje prodávající v situacích, kdy je placeno vyšší bankovkou a prodávající poté nemá na vrácení. Takové odmítnutí není nijak sankcionováno.
Jak je uvedeno v článku níže: "Zákon o oběhu bankovek a mincí (č. 136/2011 Sb.) sice stanoví povinnost každému přijímat tuzemské peníze, ale nemůžeme z toho vyvodit, že prodejce musí být vždy schopen v rámci zaplacení zboží vrátit hotovost na bankovku jakékoliv nominální hodnoty."
Vice informací o této problematice lze nalézt například zde: https://pravo21.cz/pravo/penize-a-my-kdy-muzete-byt-pri-platbe-odmitnuti.
Vážená zákaznice, děkujeme za Váš podnět. Dovolujeme si Vám sdělit, že podněty zákazníků společnosti Kaufland zpracovává Zákaznické centrum, na které se můžete s důvěrou obrátit na telefonním čísle 800 165 894 nebo prostřednictvím e-mailu kontakt@kaufland.cz. Zákaznické centrum, Kaufland Česká republika
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.