Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Před rokem a půl jsem si koupila v autobazaru Trotina moje vysněné auto. K ceně mi byla automaticky započítána i cena připojištění 15000,-Kc a automaticky přidaná i smlouva s výše uvedenou společnosti DEFEND INSURANCE s.r.o. Po krátkém čase mi odešla součástka, která je v pojistce uvedená - tedy pojištěná. Už rok řeším zaplacení faktury 5.881,-Kč Vždy mi něco chybí - jak je možné, že si toho nevšimnou už při první kontrole a proč nemůžu dostat soupis všeho najednou. Po roce mi znovu přijde odpověď, že můj případ půjde znovu na posouzení ! 5.881,- Moje zaplacená částka 15.000,- Ano, moje blbost. Z tohohle bazaru a od téhle pojišťovny už nechci ani kolo! Doufala jsem ve férové jednání, ale zřejmě opravdu všude jde jen o to, jak oškubat a napálit co nejlépe a co nejvíc lidí.
Pojištění automobilu a určitých součástek a dílů
Je to boj s větrnými mlýny
|
Tweet |
Jestliže má spotřebitel ze smlouvy nárok na nějaké plnění, je podnikatel povinen mu jej poskytnout. Může přitom požadovat splnění smluvních podmínek - např. forma žádosti, přiložení dalších listin apod. Tyto požadavky však nesmí být nepřiměřené.
Jestliže pojišťovna po spotřebiteli chce stále další doplnění/opravu, aniž by mu to sdělila okamžitě, mohlo by jít ze strany pojišťovny o zbytečné prodlužování vydání peněžních prostředků. To by mohlo vést až k bezdůvodnému obohacení: Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Pokud si je spotřebitel jistý, že splnil všechny náležitosti, které si strany sjednaly ve smlouvě, může podnikatele vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.