Počet nahlášených stížností: | 371 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,
Dne 14.2.2022 jsem si objednal u f. Okay s.r.o., Kšírova 259, 619 00 Brno, IČO 60719257 dvě skříně v celkové hodnotě 22 805 Kč. Platbu objednávky č. 9120116433 jsem provedl předem dne 14.2.2022 bankovním převodem. Dne 11.3.2022 mi přišel od f. Okay email, že položky zakázky byly stornovány a jelikož jsem objednávku uhradil předem, tak že mi moje peníze samozřejmě vrátí co nejdříve. Poslal jsem jim tedy email, aby mi poslali peníze na účet v částce 22 805 Kč. Obratem mi poslali peníze na účet, ale jen částku 8 499 Kč(za jednu skříň). Žádal jsem tedy po nich i proplacení zbývající částky v hodnotě 14 306 Kč. Posléze jsem obdržel zprávu, že druhá skříň je připravena na skladě a bude expedována, což v prvním emailu firma Okay vůbec nenapsala. (Mezitím jsem si objednal 2 skříně z jiných obchodů) Požadoval jsem tedy po nich ať objednávku zruší. Za několik dní se mi opět ozvali, že zboží je v expedici a kdyby náhodou dorazilo, ať ho tedy nepřebírám, zboží bude vráceno na jejich centrální sklad a dokončí se proces zrušení objednávky. Zboží nedorazilo a proto jsem je dne 20.3.2022(35 dní od vytvoření a zaplacení objednávky) opět vyzval ke stornu objednávky a proplacení částky. Doposud peníze na účtě nemám. Veškerou vzájemnou komunikaci mám uloženou. S pozdravem Šlár
Vrácení dlužné částky 14 306 Kč převodem na účet.
|
Tweet |
Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné prostřednictvím § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
spotřebitele jsme o procesu storna objednávky informovali, postup je zmíněn i ve spotřebitelem odsouhlasených obchodních podmínkách (dále jen VOP). Aktuálně nám bylo zboží od přepravce doručeno zpět na sklad, spotřebiteli budou uhrazené finanční prostředky vráceny v souladu s VOP a to i bez zapojení dTestu.
Děkujeme za pochopení.
Tým OKAY.
Děkujeme společnosti za zprávu. Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl informovat o připsání peněz na účet a stížnost poté uzavřít.
Hodnocení: