Počet nahlášených stížností: | 16 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Byl jsem věrným zákazníkem Armex Energy (dále AE) dlouhých 60 měsíců v rámci odběru plynu (od 01.01.2017 do 31.12.2021) + 36 měsíců v rámci odběru elektřiny (od 05.02.2017 do 31.01.2020). Poctivě a včas jsem hradil zálohy za plyn i elektřinu. Ze své strany jsem dodržel každou podmínku smluvního vztahu. To se o AE ovšem říci nedá.
Měl jsem s AE uzavřenou smlouvu s fixovanou sazbou do 31.12.2021 a AE náš smluvní vztah nedodržel. Není můj problém, zda-li se v dobách blahobytu se dostatečně nazásobili plynem či spekulovali nad cenou a nakonec v rámci podzimního "výbuchu" na energetickém trhu na situaci doplatili. To je jejich bussiness risk, ne můj. Já kdybych přišel o příjem, tak Jim také musím dále platit zálohy v dohodnuté výši a nikdo se se mnou nebude bavit. Proto hyenisticky se léčit na svých zákaznících, kteří s Nimi šli do dlouhodobého závazku, je zkrátka nepřípustné, podlé a zbabělé. Navíc když nám smlouva měla vypršet koncem roku 2021!
Vytáhnu rychlá data problému:
1) Období od 24.07.2020 do 04.08.2021 = Spotřeba 20.271,42 kWh = Zaplatil jsem 23.061,55 Kč.
2) Období od 05.08.2021 do 31.12.2021 = Spotřeba 6.893,40 kWh = Zaplatil jsem 16.165,85 Kč ?!?!?!
Dle zafixované ceny bych za spotřebu 6.893,40 kWh měl zaplatit správně cca 7.842 Kč, nicméně zaplatil jsem Vám o 8.323,85 Kč více, protože AE nedodržel podmínky smlouvy a za měsíc 11/2021 a 12/2021 neoprávněně navýšil FIXOVANOU sazbu plynu!
Plyn do domácnosti v rodinném domě.
Apeluji na Jméno společnosti AE, na Jejich svědomí a na férový přístup k Jejich zákazníkům!
Tímto Je žádám o dodržení sazby plynu, kterou jsme měli spolu uzavřenou do 31.12.2021.
|
Tweet |
Cenu za energie lze změnit (i.) buď standardním způsobem - tedy klasickou dohodou stran, (ii.) anebo přes mechanismus tzv. jednostranné změny ceny.
Pokud dodavatel přistoupí k druhé variantě a cenu mění jednostranně, musí celý proces jednostranné změny splňovat hned několik podmínek, které dodavateli stanoví zákon (např. možnost jednostranných změn si předem vyhradit ve smlouvě, o chystané změně spotřebitele adresně a včas informovat, umožnit spotřebiteli z důvodu jednostranné změny bezplatně ukončit smlouvu atd.). Jednou z podmínek je také skutečnost, že jednostranně zvyšovaná cena nebyla sjednána jako fixovaná/garantovaná cena (tedy cena, kterou spotřebitel chápe na určité období jako neměnnou).
Z popisu spotřebitele vyplývá, že cena byla sjednána jako fixní - nelze ji tak jednostranně měnit.
Domníváme se tak, že podnikatel je povinen dostát svého závazku, kterým je dodávání energií za sjednanou fixní cenu. Výjimkou by byla situace, kdy by se změnila cena tzv. regulované složky energií. Tu podnikatel nemůže nijak ovlivnit, neboť tato část ceny je regulovaná a určovaná státem. Ze stížnosti však nevyplývá, že by se jednalo o tuto situaci. Navíc ze stížnosti není patrné, že by byl spotřebitel o změně ceny jakýmkoliv způsobem informován.
Protože vyúčtování neodpovídá sjednané sazbě, může spotřebitel toto vyúčtování reklamovat přímo u dodavatele energií. Pokud bude reklamace zamítnuta, může se obrátit na Energetický regulační úřad s rozporováním zamítnuté reklamace.
Jestliže se spor nepodaří vyřešit smírně, má spotřebitel možnost obrátit se na Energetický regulační úřad (www.eru.cz, adresa: Masarykovo náměstí 5, 586 01 Jihlava, telefon: 564 578 666 – ústředna).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.