Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Přes e-shop "levne-splatky", který provozuje společnost EUROSHOP JESENÍK s.r.o. jsem 4.12.14 objednala digestoř, jako způsob doručení jsem zvolila "balík do ruky", dobírka - České pošty. Balík doručila spol. PPL, Depo 02 JIŽNÍ ČECHY 11.12.14., ač jsem jako způsob dopravy uvedla "Balík do ruky" České pošty. Balík jsem ale otevřela až 19.12.14 v 18:51 (pátek) a zjistila jsem, že dodaný výrobek je totálně zničený, ač krabice je neporušená. Dále u zboží nebyl přiložen doklad o zakoupení.Hned jsem udělala fotodokumentaci a následující pracovní den (pondělí) 22.12.14 nahlásila tuto skutečnost společnosti PPL a sepsala zápis o škodě, který měla PPL předat odesílateli zboží. Několikrát jsem se pokoušela telefonicky a manžel e-mailem řešit reklamaci zničeného výrobku, bohužel neúspěšně, z důvodu nenahlášení poškození dle obchodních podmínek e-shopu. Po konzultaci s pracovnicí dTestu manžel v zastoupení písemně reagoval na zamítnutí reklamace s uvedením § 1814, § 2161 a § 2169 občanského zákoníku s tím, že požaduji nový výrobek, tak jak jsem si objednala, nebo vrácení peněz. Přišel opět e-mail, kdy se reklamace zamítá z důvodu nedodržení obchodních podmínek.
komínový odsavač Philco PEW 6710 IX, kat. č 40029210
vzhledem k průtahům požaduji vrácení peněz
|
Tweet |
Za dodání poškozeného zboží odpovídá prodávající, který dle § 2161 odst. 1 občanského zákoníku odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. V tomto ohledu je nutné za vadu považovat i mechanické poškození. Pokud spotřebitel oznámí poškození nebo jakoukoliv vadu do šesti měsíců od převzetí zboží, má se za to, že věc byla vadná či poškozená již v okamžiku převzetí, ledaže se prodávajícímu podaří prokázat opak. Za důkaz opaku nelze považovat potvrzení přepravce o tom, že zásilka byla předána v pořádku. Takovýto doklad má při současné praxi v naprosté většině případů maximálně charakter potvrzení neporušenosti vnějšího obalu zásilky, což k prokázání toho, že zboží bylo předáno v pořádku, rozhodně nedostačuje. Jakákoli tvrzení prodávajícího či smluvní ujednání v obchodních podmínkách tvrdící opak (např. oblíbené ustanovení, dle kterého jste si měli zboží ihned při převzetí zkontrolovat a případné poškození namítat v několika málo hodinách či dnech, nebo máte smůlu) jsou bez právního významu, nepřihlíží se k nim.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor tak bude možné řešit pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.