Počet nahlášených stížností: | 707 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 14 |
V roce 2016 jsem se společností Vodafone uzavřela na pobočce v OC Nový Smíchov smlouvu o poskytování mobilního připojení (internetu) 10 GB. Za poskytování této služby jsem pravidelně měsíčně platila účtovanou částku osobně v hotovosti na prodejně. Vždy mi byla obratem vystavena faktura potvrzující zaplacení. V březnu roku 2021 jsem se opět dostavila na pobočku k zaplacení vyúčtování ze dne 25. února 2021. Po zaplacení v hotovosti mi však pracovníkem označeným jako Kuba M. bylo sděleno, že mi z důvodu nefungující tiskárny nemůže vydat potvrzení, ale zároveň odmítl vrátit hotovost s tím, že mi bude platba potvrzena sms zprávou (což se u dřívějších plateb dělo). Když mi ale potvrzující sms nepřišla, dostavila jsem se opět na prodejnu, kde mi jiný pracovník odmítl vydat potvrzení a následně to další den odmítl také opět pracovník Kuba M.
Když jsem se poté dne 8. 8. 2021 opět dostavila na pobočku k zaplacení vyúčtování, bylo mi sděleno, že mám u společnosti dluh. To bylo následně manažerem pobočky označeno za chybu, za kterou se omluvil. Nicméně mi následně byla doručena sms s požadavkem, abych zaplatila nesplacený zůstatek za minulé období ve výši 525,62 Kč. Následně mi byla zablokována služba a nebylo mi umožněno hradit vyúčtování za další období.
Situaci jsem se tedy pokoušela řešit na jiné pobočce a následně jsem proti vyúčtování podala reklamaci, která byla zamítnuta. Vodafone celou záležitost vysvětlil jako technickou chybu, kdy mi byla omylem připsána jedna platba dvakrát, a proto když chybu objevili a jednu platbu odečetli, vznikl mi tím nedoplatek. Velmi zvláštní však je, že údajná technická chyba připsala dvakrát platbu z 11. 8. 2021 zpětně a navíc k 10. 2. 2021, kdy byl pak přeplatek připsán právě za období, jehož zaplacení mi nebylo potvrzeno. Vzhledem k zamítnuté reklamaci mi pak nezbylo, než se obrátit na ČTÚ. Pokud však bude záležitost vyřešena podle uvedeného návrhu, vezmu svou stížnost zpět.
Závěrem bych chtěla dodat, že jsem poctivý člověk, který po celou dobu trvání smlouvy s Vodafone vždy pravidelně a včas hradil svoje závazky. Celá situace je navíc velmi stresující a vyčerpávající, protože údajný dluh byl hned zpočátku předán jakési inkasní agentuře, která mi neustále píše, volá a působí tak na mě nátlak, abych údajný dluh zaplatila. Nepovažuji tedy za správné a férové, abych byla vystavena takovému tlaku kvůli nedůslednosti či podvodu někoho jiného. Vzhledem ke svému dosavadnímu životu a věku nesu především těžce to, že jsem označována za dlužníka.
Mobilní připojení 10 GB, č. služby 608 491 860
Vzhledem k výše uvedenému bych považovala za správné, aby společnost Vodafone a jí pověřená inkasní agentura upustila od vymáhání údajného dluhu, který se zakládá pravděpodobně na pochybení či podvodu jejího pracovníka a vystavila mi potvrzení, že u mé osoby neeviduje žádnou pohledávku.
|
Tweet |
Vymáhá-li společnost údajný dluh, musí také prokázat existenci tohoto dluhu. Pokud je spotřebitel přesvědčen, že mu žádný dluh vůči společnosti nevznikl, je vhodné o tomto informovat přímo společnost, jež údajný dluh vymáhá. Neexistuje-li dluh spotřebitele vůči společnosti, není ani společnost, které je pohledávka postoupena, oprávněna údajnou pohledávku vymáhat.
Vymáhá-li společnost tento údajný dluh prostřednictvím inkasní agentury, nemá tato inkasní agentura žádná speciální oprávnění oproti běžnému věřiteli. Aby mohla být nařízena exekuce, musela by společnost nejprve uplatnit svoji pohledávku u soudu.
Nesouhlasí-li spotřebitel s vyúčtováním služeb, měl by uplatnit reklamaci. Reklamaci na vyúčtování ceny je spotřebitel oprávněn uplatnit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 2 měsíců ode dne dodání vyúčtování ceny za poskytnutou službu. Podání reklamace nemá odkladný účinek vůči povinnosti uhradit vyúčtovanou cenu, spotřebitel by tedy měl i přes podanou reklamaci zaplatit spornou částku a až následně se domáhat jejího vrácení.
V případě, že společnost reklamaci zamítne, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace (nebo uplynutí lhůty pro její vyřízení) obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.
Dobrý den, Zhuravlova, pokud už jste tuto záležitost řešila reklamací, která ale byla zamítnuta, jedná se o naše konečné rozhodnutí. Je mi to líto, ale v tom případě Vám nemůžeme vyjít vstříc. Děkuji za pochopení. Přeji Vám pěkný den. Lenka Pilná Péče o zákazníky
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.