Počet nahlášených stížností: | 27 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Od 1.2.2022 již nejsem zákazníkem společnosti Františkovy energie. Dodnes mi nepřišlo konečné vyúčtování. Na konci měsíce února jsem tam zavolal a dovolal jsem se. Pán na lince mě ujistil,že to vyúčtování určitě obdržím, ale díky pádu společnosti toho mají hodně, ať mám trpělivost. V půlce března jsem tak zkoušel znovu volat a tentokrát už tam měli záznamník, že vše musíme řešit písemně nebo elektronicky. Před týdnem a půl jsem tam tedy napsal, oni mi sice odpověděli, že musím počkat i týden na odpověď, ale už je to týden a půl a bojím se, že už žádnou odpověď od nich nedostanu.
Mají ode mne zálohy za měsíce 7-10/2021 v částce 840 Kč za měsíc
a 11/2021-12/2021-1/2022- v částce 1200 Kč.
Celkem tedy přijaté zálohy 6960 Kč.
odběr elektřiny FRANTIŠKOVY ENERGIE
Požaduji okamžité zaslání konečného vyúčtování za měsíce 7/2021-1/2022 a vyrovnání záloh.
|
Tweet |
Pokud spotřebiteli nebylo dodáno vyúčtování za vyúčtovací období, měl by spotřebitel uplatnit reklamaci. V takovém případě je společnost povinna reklamaci vyřídit a písemně informovat spotřebitele o vyřízení reklamace do 15 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace.
Za nedodržení lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování dodávky plynu náleží spotřebiteli náhrada ve výši 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však 7 500 Kč a za nedodržení lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování elektřiny ve výši 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však 24 000 Kč.
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele (přeplatek) bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má možnost obrátit se na Energetický regulační úřad, který rozhoduje spory mezi zákazníkem a obchodníky o splnění povinností ze smluv, jejichž předmětem je dodávka nebo distribuce elektřiny, plynu nebo tepelné energie. (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.eru.cz/cs/informacni-centrum).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.