Počet nahlášených stížností: | 711 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 22 |
Dobrý den,
vzhledem k tomu, že telefonické kontaktování zůstává bez odezvy, kdy se ozve pouze reklamační oddělení, s tím, že dají vědět, tak se na Vás obracím tímto způsobem.
Dne 15.1.2022 jsem na pobočce v Českých Budějovicích zakoupil BMW, ke kterému mi byly slíbeny originál BMW letní alu kola, se kterými byl tento vůz vykoupen, s tím, že se mi do týdne a maximálně do 14 dnů prodejce pan M. Ř. ozve. Prodejce byl při prodeji velmi ochotný, a dokonce mi na sebe dal telefonní číslo.
Po uplynutí 14 dnů, kdy jsem od nikoho nedostal žádnou informaci, jsem tedy 4x volal přímo panu Ř., bohužel bez úspěchu. Obrátil jsem se tedy na oficiální infolinku, kde mi slíbili nápravu. Po této oficiální urgenci mi to pan prodejce zvedl s tím, že slíbená kola se v mezidobí prodala, a že má náhradní alu kola, pro které si můžu přijet. Zároveň mi bylo důrazně vyčteno, že jsem kontaktoval oficiální infolinku, a ne přímo jeho, že by mi určitě zavolal zpět!
Na pobočku v ČB jsem se tedy 5.2. dostavil a byly mi nabídnuty podprůměrné alu kola, která neodpovídala slibům pana prodejce a ani mým představám. Po odmítnutí alu kol, se pan prodejce rozčílil s tím, že sice slíbil originál BMW alu kola, ale že chybou v systému došlo k jejich prodeji či co, a že jiná kola k dispozici nemá. Nicméně nakonec slíbil, že se pokusí nějaké sehnat, a že se mu mám znovu ozvat.
Nechal jsem tedy panu Ř. slíbený měsíc, kdy po měsíci (3.3.) jsem se ho snažil telefonicky kontaktovat. O kontaktování jsem se následně pokusil i v následujících dnech (4x) nicméně opět neúspěšně. Dne 8.3. jsem tedy opět kontaktoval infolinku, kde se mi ozval operátor, který slíbil, že věc předá kolegům do ČB, a že se mi kolegové v nejbližší době určitě ozvou. Bohužel uplynulo dalších 14 dní a nikdo mě nekontaktoval.
Využil jsem tedy online chat, kde jsem popsal problém. Druhý den se mi, opět, ozval operátor s tím, že by rád abych mu popsal situaci, a že věc, opět předá, na pobočku do ČB, kde se mi určitě v nejbližší době ozvou. Bohužel uplynuly další 4 dny a opět se nic neděje.
Velice mě mrzí přístup zaměstnance AAA Auto, kdy po prodeji auta a získání peněz, zřejmě i provize, se diametrálně změnil přístup k zákazníkovi. Jednání tohoto zaměstnance pana Ř. považuji za krajně neprofesionální a neetické, kdy jeho slovo a slib vůbec nic neznamená. Místo toho jsem se setkal s výmluvami doprovázenými velmi arogantním chováním a nakonec ignorací.
Obracím se tedy na veřejnou platformu a doufám, že se věci konečně dají do pohybu. Společnost kontaktovat přímo e-mailem bohužel nelze. Doufám, že si zde této stížnosti odpovědná osoba všimne, a že bude celá nešťastná záležitost vyřešena k oboustranné spokojenosti.
Pevně věřím, že u takové renomované společnosti jako je AAA Auto stále slovo něco znamená, v což věřím a beru tuto nepříjemnost jako exces jednotlivce. Nerad bych tuto záležitost řešil oficiální právní cestou. Prosím tedy o vyřízení záležitosti co nejdříve.
Předem děkuji za vstřícné jednání.
S pozdravem,
Martin Malecha
BMW 3 respektive slíbená letní BMW alu kola
Dostání slibu prodejce, tedy slíbená letní BMW alu kola. Případně vrácení peněz odpovídající hodnotě originál BMW alu kol (včetně letního obutí).
|
Tweet |
V souladu se zásadou smluvního práva pacta sund servanda, jež je vyjádřena taktéž v § 3 odst. 2 písm. d) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že daný slib zavazuje a smlouvy mají být plněny.
Bylo-li tedy spotřebiteli přislíbeno, že mu budou jako příslušenství k věci dodány pneumatiky ( originál BMW letní alu kola), je podnikatel povinen tento slib splnit. V opačném případě má zboží vadu. V takovém případě má spotřebitel možnost uplatnit práva z vadného plnění (reklamovat výrobek). Prodávající má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom 30 dní, nebyla-li individuálně sjednána doba delší.
Pokud prodávající nevyřídí reklamaci ve stanovené době (30 dnů nebo individuálně sjednaná doba), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle ustanovení § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Prodávající má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci (oddělení ADR). Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/. Nejzazší možností je zahájení soudního sporu.
Vážený pane Malecho,
Vaši záležitost jsem prověřovala s kolegy z pobočky. Mám informaci, že věc by měla být vyřešena. Předpokládám, že kolegové s Vámi vše zdárně dořešili. Dejte pak prosím vědět, jak jste byl spokojený.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení: