Počet nahlášených stížností: | 914 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 13 |
V lednu mě telefonicky kontaktovala pracovnice telefonického centra s tím, že jako poděkování za účast v nějaké anketě mi zašlou zcela zdarma vzorek vitamínů a CBD oleje, proto požadovala moji adresu. Tvrdila, že vše je zdarma a k ničemu se nezavazuji. Adresu jsem jí tedy dala. Dne 9. 2. 2022 mi byla do schránky doručena zásilka vzorků CBD oleje + vitamínů Apple cider. Úhrada skutečně nebyla požadována, ale na přiložené "faktuře" bylo uvedeno, že mi bude doručena další zásilka téhož za 999 Kč, pokud zasílání nejpozději do 24.2.2022 nezruším. Okamžitě dne 10.2.2022 jsem se dovolala na uvedené tel. číslo zákaznického servisu a zasílání zásilek zrušila. Současně jsem dle rady uvedených na těchto stránkách zaslala společnosti Stander písemnou žádost o zrušení další zásilky spolu s odstoupením od smlouvy, pokud výše uvedený telefonický rozhovor byl považován za uzavření kupní smlouvy po telefonu. Rovněž jsem v tomto dopisu žádala o odstranění mých osobních údajů z databáze. Dopis jsem odeslala doporučeně na adresu společnosti do Polska a navíc stejné znění na adresu zákaznického servisu (PO Box 18, Praha 2). Doručení na pražskou adresu mám potvrzeno doručenkou, doručení do Polska potvrzeno nemám (jen podací lístek z pošty). Ozvala se mi mailem společnost Mylano Ag zákaznický servis s informací, že na základě zaslaného dopisu (na PO Box 18 - zákaznický servis) mi potvrzuje zrušení dalšího zasílání zásilek a že nemám uzavřený žádný smluvní vztah a nezavazuji se k žádnému odběru zboží. Od polské společnosti Stander mi žádná reakce nepřišla. Dne 21.3.2022 mi však byla opět doručena do schránky zásilka stejného obsahu, tentokrát však již s požadavkem uhrazení 999 Kč a s datem nejpozdějšího zrušení další zásilky do 6.4.2022. Dne 22.3.2022 jsem se opět dovolala na uvedené číslo zákaznického servisu, bylo mi sděleno, že zrušení zásilek tam mám evidováno, ať zásilku neplatím, že tam zadají informaci, že se jedná o nevyžádanou zásilku. Požadovanou částku platit nebudu, zvažuji, zda mám zaslat na zákaznický servis zpět zaslané produkty - ale nic jsem si neobjednala. Společnost bohužel nerespektuje zaslanou žádost o zrušení zasílání zásilek a odstoupení od smlouvy.
produkt CBD olej + Apple cider vinegar
Společnost Stander sp. z o.o. nereagovala na písemně zaslaný požadavek na zrušení zasílání zásilek a odstoupení od smlouvy a znovu mi zaslala zásilku produktů s požadakem úhrady. Žádám, aby mi další zásilky tato společnost nezasílala a potvrdila přijetí mého písemného požadavku.
|
Tweet |
Spotřebitel má právo od smlouvy sjednané na dálku (typicky přes internet či právě po telefonu) odstoupit bez udání důvodu, a to nejpozději ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy. Není-li již možné od smlouvy odstoupit, je nutné smlouvu vypovědět.
Pokud společnost spotřebiteli brání smlouvu zrušit (resp. nerespektuje zrušení smlouvy telefonicky ani písemně, přestože tak uvádí), zkracuje tím spotřebitele na jeho právech a k takovému jednání se nepřihlíží a jde to k tíži společnosti. Pokud tedy společnost záměrně znemožňuje vypovězení smlouvy, nemůže se dožadovat toho, že právní vztah nebyl ze strany spotřebitele řádně ukončen.
Pokud spotřebitel odstoupení od smlouvy (nebo výpověď smlouvy) zašle prokazatelnou formou (doporučeným dopisem s dodejkou na adresu sídla společnosti), v případě sporu bude mít spotřebitel v ruce důkaz, že smlouvu opravdu vypověděl. Poté stačí doložit odeslání dopisu a tím prokázat snahu o včasné a řádné vypovězení smlouvy.
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o neobjednané plnění. V takovém případě dle § 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět. Kdyby prodávající dokázal, že spotřebitel zboží objednal, může se spotřebitel bránit (jak je zmíněno výše) zaslanou výpovědí.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (se sídlem v Polsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz , které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: esc@coi.cz
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.