Počet nahlášených stížností: | 147 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Dne 21.3.2022 jsme posílal e-mail na prijemoprav@hecht.cz:
Dobrý den,
potřebovali bychom k Vám zaslat na reklamaci vrtací kladivo Hecht 1069 nakoupené u Vás v e-shopu číslo obj. 2201001360, vydaná faktura 201526892. Dodací a fakturační adresa xxxxxxxxxxxx, nakoupeno dne 19.10.2020.Kladivo přestalo vrtat a ani sbíjení nefunguje. Motor se přitom točí. Sdělte prosím adresu na kterou zaslat pro opravu.
Děkuji
Dne 22.3.2022 mi přišlo potvrzení a :
Dobrý den,
mrzí nás vzniklá situace, společně s podklady o zakoupení můžete stroj podat na nejbližším servisu, zde zasílám mapu: https://cz.hecht.cz/info/servisni-centra
Podat můžete na červeně a zeleně označených místech.
Pokud budete podávat na zeleně označených místech, doporučujeme předem zavolat.
V případě, že nemůžete stroj podat do reklamace osobně, můžete zaslat na tuto adresu:
HECHT MOTORS s.r.o.
U Mototechny 131
251 62 Mukařov – Tehovec
Ke stroji přiložte kopii kupního dokladu a reklamační list.
Děkuji
S pozdravem / Best Regards
Tereza Prošková
Referentka zákaznického servisu
Dne 24.3.2022 prišlo:
Dobrý den,
na servis jsme převzali výrobek HECHT1069 na nezáruční placenou opravu z důvodu nákupu výrobku na IČO.
Prosím o info, zda má být vystavena cenová nabídka na opravu nebo zda máme poslat neopravený výrobek zpět.
Děkuji.
S pozdravem
Adéla Rosensteinová
Dne 24.3.2022 jsem odepsal
Dobrý den,
bohužel nemohu s Vámi souhlasit.
Ve faktuře i objednávce není uveden žádný IČ i e-mail je uveden soukromý na seznam.cz nikoliv firemní. Adresa zasílací je uvedena ta co se mi vyplňuje automaticky v prohlížecí i jako poštovní - tedy ta do práce. Jelikož se nejednalo o nákup do firmy, ale pro soukromou potřebu, není uveden nejen IČ ale logicky ani DIČ. Kdyby se jednalo o nákup na IČ, uvedli by jsme IČ a DIČ a nárokovali by jsme si DPH, což se ale nestalo a není to tento nákup firemní.
V portfoliu podnikatelské činnosti fyzické osoby reklamované bourací kladivo nejsme schopni uplatnit a proto nákup ani nemůže být na IČ.
Záležitost jsem konzultoval s ČOI a má na tento konkrétní případ stejný názor.
Děkuji za pochopení.
Dne 25.3.2022 mi bylo odepsáno:
Dobrý den,
za níže uvedeném vyjádření si stojíme. V případě nákupu výrobku na IČO poskytuje naše společnost záruční lhůtu ve výši 6 měsíců, která v tomto případě již uplynula.
Prosím tedy o Vaše vyjádření, jak máme se strojem naložit.
S pozdravem
Adéla Rosensteinová
Dákle
Rád bych zmínil, že ve faktuře není IČ a tvrzení o nákupu na IČ je rovněž lživé, žádý IČ ani DIČ není ve faktuře ani objednávce není uveden. Zboží jsem si nechal zaslat na adresu do práce a uvedl jako doručovací část názvu firmy s mým jménem aby se vědělo kdo je příjemce - vyplňuje mi prohlížeč.
Bourací kladivo Hecht 1069
Vyřízení a přijetí reklamace spotřebitele. Ve fakuře není uveden IČ, tvrzení o nákupu na IČ je postavené na evidentní lži.
|
Tweet |
Služba VašeStížnosti.cz slouží k řešení sporů spotřebitelů s podnikateli. Spotřebitelem je dle § 419 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná. V tomto případě, na základě vyjádření ve stížnosti, předpokládáme, že stěžovatel není podnikatelem. Z tohoto důvodu uvádíme násleující:
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, velice si vážíme, že jste se rozhodl zakoupit výrobek HECHT a je nám líto, že s ním nejste spokojen. Mrzí nás vzniklá situace, kterou popisujete ve Vaší stížnosti. Toto jednorázové pochybení bylo způsobeno náhodným nesystémovým nedorozuměním, které vzniklo při příjmu tohoto výrobku na servis. Za vzniklé nedorozumění se ještě jednou omlouváme. O způsobu posouzení Vaší servisní zakázky jsme Vás již informovali. Děkujeme za pochopení. S pozdravem, zákaznický servis HECHT MOTORS s.r.o.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení:
Komentář: nakonec opraveno jako záruční vada