Počet nahlášených stížností: | 218 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 26 |
Dobrý den,
obracím se na Vás s žádostí o pomoc s vyřízením reklamace s eshopem, který nekomunikuje a za vrácené zboží nezaslal zpět peníze. Dne 15. 7. 2021 jsem objednala dle informací na eshopu elegantní dámskou koženou bundu. Po několika urgencích mi zboží bylo doručeno (i když na stránkách bylo skladem) zhruba za měsíc. Bohužel však zboží neodpovídalo tomu, co jsem objednala (přišlo jiné zboží, navíc poškozené), chtěla jsem tedy odstoupit od smlouvy a zboží vrátit, na stránkách eshopu jsem vyplnila formulář a čekala na potvrzení. Po měsíci, co se nic nedělo, jsem eshop znovu urgovala, přišla mi informace, že reklamaci zamítají. Tak jsem jim odepsala, že neuznávám zamítnutí reklamace a že jsem v termínu splnila odstoupení od smlouvy a požaduji tedy vrátit peníze a že zboží odesílám na jejich adresu. Od té doby jsem je několikrát několik měsíců naháněla, nereagují ani na mail ani na tel. Když jsem jim zaslala výzvu k bezdůvodnému obohacení (na základě rady z dTestu), vrátili mi v lednu (po 5 měsících) na účet 350 Kč místo 750 Kč, které jsem za zboží zaplatila. Vyzývala jsem je k úhradě celé částky, ale opět bez reakce.
Není to sice moc peněz, co mi ještě dluží, ale našla jsem takto podvedených dost lidí a nikomu dodnes žádné peníze za vrácené zboží nepřišlo. Nechápu, jak je možné, že stále to těmto podvodným eshopům prochází a stále fungují. Prosím o radu, zda je možné z nich zbytek peněz dostat.
Děkuji Michaela Lišková
https://booho.cz/p/damska-elegantni-kozena-bunda-emma
Požaduji vrátit zbytek peněz za zboží, které jsem ve lhůtě vrátila (odstoupila od smlouvy).
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
Spotřebitel při odstoupení od smlouvy odpovídá dle § 1833 občanského zákoníku prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Tento neurčitý pojem ("nakládání jinak, než je nutné s ohledem na povahu a vlastnosti zboží") je nutné vykládat euro konformním způsobem. Prodávající je tedy dle našeho názoru oprávněn snížit poměrně cenu zboží tehdy, nakládal-li s ním spotřebitel jinak, než jak by s ním mohl nakládat v kamenné provozovně (k tomu blíže viz bod 47 Preambule ke směrnici 2011/83/EU, dostupná z: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/PDF/?uri=CELEX:32011L0083&from=EN).
Pokud chce prodávající navrácenou částku snížit, je na něm, aby prokázal, že spotřebitel nakládal se zbožím jinak, než jak mu umožňuje zákon.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.