Počet nahlášených stížností: | 16 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Mám smlouvu s dodavatelem Armex Energy na dodávku elektřiny, která je uzavřena na dobu určitou 24 měsíců s pevnou cenou.
Přesto mě dodavatel informoval, že cena se zvýší a rovnou navýšil i zálohy.
Navýšení ceny jsem neakceptoval a dodavateli i vysvětlil, že se mi tento přístup nelíbí a že mám ve smlouvě garantovanou cenu na 24 měsíců. Dodavatel reagoval s tím, že pokud se mi to nelíbí, tak můžu od smlouvy odstoupit. Ale nechce se zavázat k původní garantované ceně.
Já trvám, aby dodržel znění smlouvy
Jedná se o produkt E_HOME_Retence II_24M
Požaduju, aby společnost dodržela smluvní závazky a garantovala mi cenu, kterou mám ve smlouvě.
|
Tweet |
Cenu za energie lze změnit (i.) buď standardním způsobem - tedy klasickou dohodou stran, (ii.) anebo přes mechanismus tzv. jednostranné změny ceny.
Pokud dodavatel přistoupí k druhé variantě a cenu mění jednostranně, musí celý proces jednostranné změny splňovat hned několik podmínek, které dodavateli stanoví zákon (např. možnost jednostranných změn si předem vyhradit ve smlouvě, o chystané změně spotřebitele adresně a včas informovat, umožnit spotřebiteli z důvodu jednostranné změny bezplatně ukončit smlouvu atd.). Jednou z podmínek je také skutečnost, že jednostranně zvyšovaná cena nebyla sjednána jako fixovaná/garantovaná cena (tedy cena, kterou spotřebitel chápe na určité období jako neměnnou).
Z popisu spotřebitele vyplývá, že cena byla sjednána jako fixní - nelze ji tak jednostranně měnit.
Domníváme se tak, že podnikatel je povinen dostát svého závazku, kterým je dodávání energií za sjednanou fixní cenu. Výjimkou by byla situace, kdy by se změnila cena tzv. regulované složky energií. Tu podnikatel nemůže nijak ovlivnit, neboť tato část ceny je regulovaná a určovaná státem. Ze stížnosti však nevyplývá, že by se jednalo o tuto situaci. Navíc ze stížnosti není patrné, že by byl spotřebitel o změně ceny jakýmkoliv způsobem informován.
Protože vyúčtování neodpovídá sjednané sazbě, může spotřebitel toto vyúčtování reklamovat přímo u dodavatele energií. Pokud bude reklamace zamítnuta, může se obrátit na Energetický regulační úřad s rozporováním zamítnuté reklamace.
Jestliže se spor nepodaří vyřešit smírně, má spotřebitel možnost obrátit se na Energetický regulační úřad (www.eru.cz, adresa: Masarykovo náměstí 5, 586 01 Jihlava, telefon: 564 578 666 – ústředna).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.