Počet nahlášených stížností: | 13 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
společnost Expedo dodala mé mamce sedačku, u které již po dodání padalo jedno opěradlo (nelze ho zajistit). Snažil jsem se nejdříve slušně zeptat, jak tento mechanismus funguje, abych zbytečně nereklamoval výrobek. Jelikož zaměstanci ani nevědí, co prodávájí a nemají prý k dispozici technika, tak mám vadu nafotit a zaslat s reklamačním protokolem. Protokol jsem zaslal, ale tato vada vyfotit nelze. A na tom stojí náš spor. Jak mám vyfotit dle mě skrytou vadu? Před 14 dny se přidalo i druhé opěradlo a proto chci řešit reklamaci. Sedačka je ode mě 35km daleko a má mamka 71 let neumí poslat fotku. Tedy bych musel absolvovat cestu 70km abych nafotil ani nevím co a navíc jim tato fotka bude zcela k ničemu. Přijde mi to jako házení klacků pod nohy a žádný prozákaznický přístup.
Nakoupeno na supermobel.cz. Reklamaci řeší expedo.cz.
Děkuji Jiránek
Rohová rozkládací sedačka ARMANDO, Naše označení: 212100
Příjezd technika, nebo výměnu zboží.
Jedná se o velkou rohovou sedačku, kterou nejsem schopný sám odeslat.
|
Tweet |
Pokud je zboží vadné, je vhodné uplatnit reklamaci. Pokud je zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Zákon stanoví prodávajícímu povinnost rozhodnout o reklamaci ihned, u složitých případů do 3 pracovních dnů, přičemž reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena nejpozději ve lhůtě 30 kalendářních dní. Reklamace je vyřízena teprve tehdy, když vás prodávající o tom vyrozumí. Vyprší-li zákonná či smluvená lhůta, považuje se to za podstatné porušení smlouvy a spotřebitel může od kupní smlouvy odstoupit.
Vadný výrobek by měl spotřebitel zpravidla dodat do provozovny prodejce k bezprostřednímu posouzení. Výjimkou je však situace, kdy se jedná o výrobek značných rozměrů a značné hmotnosti. V takové situaci má spotřebitel v souladu s rozhodnutím Nejvyššího soud ČR (sp. zn. 33 Cdo 2694/2016) povinnost "pouze" věc uschovat a umožnit k ní prodávajícímu přístup (typicky umožnit technikovi její prohlídku, popř. její odvoz). Odvoz věci podnikatelem je pro spotřebitele bezplatný (§ 1924 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Domníváme se, že rohová sedačka je výrobek nadměrných rozměrů.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.