Počet nahlášených stížností: | 14 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
jedná se o kuchyň Mara - č. smlouvy 62210038 pobočka Praha 7.
Součástí objednávky uzavřené dne 15.10.2021 byla i výšková skříň na spotřebiče na míru, za výrobní příplatek. Již před objednáním sestavy byla možnost výroby této skříně ověřována a schválena přímo v Německu u výrobce, což protahovalo vlastní proces objednávky. V rámci montáže, která proběhla 17.1.2022 byla však dovezena standardizovaná skříň, bez požadovaných úprav. V této skříni jsou výsuvy trouby na pečení umístěny ve výšce 140 cm i výše což není ani komfortní, ani bezpečné. Ihned po montáži požadována výměna skříně, což se však dosud nestalo. Na realizaci této reklamace jsou navázány další nedodělky, které není možno realizovat.
Při montáži velice křivě namontováno jedno madlo šuplíku – požadována výměna celého čela.
Součástí reklamace byly i výhrady ke kvalitě dodané kuchyňské desky z amerického ořechu – v desce v hodnotě bezmála 40 tis. Kč je mnoho oděrek, prasklin a barevných nesouladů. Postoupeno externímu dodavateli ač se nikdo na desku nepřisel podívat (pouze pečlivě fotograficky zdokumentováno) byla údajně reklamace uznána.
Zadání výroby kuchyně i následnou reklamaci má na pobočce na starosti paní M. M. Zpočátku se snažila reklamaci úspěšně vyřešit, následovalo však neustále oddalování termínů dodání až komunikace z její strany zcela ustala. Je zarážející a smutné, že výroba jedné skříně (která jak jsem pochopila ještě bude dodána v demontovaném stavu a bude se skládat přímo na místě) je časově stejně náročná jako výroba celé kuchyně.
Kuchyňský set Mara na míru - nedodána objednaná výšková skříň, kuchyňské madlo - křivé a kuchyňská deska – poškozená.
Požaduji urychlené dokončení reklamace a dodání objednané skříně, nového čela šuplíku a kuchyňské desky.
S Pozdravem
Eva Dudová
|
Tweet |
Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat, je věc vadná. Má-li věc vady, může spotřebitel požadovat dodání nové věci. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu.
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
"Vyřídit reklamaci" v sobě zahrnuje i umožnění, aby spotřebitel mohl s reklamovanou věcí disponovat. To znamená, že v (obvykle) 30denní lhůtě by mělo být nejen rozhodnuto o reklamaci (zamítnuta nebo přijata), ale v této lhůtě by měla být reklamovaná věc také:
- buď připravena k vyzvednutí v rámci pracovní doby prodávajícího (o možnosti vyzvednutí však musí prodávající spotřebitele prokazatelně informovat),
- anebo doručena spotřebiteli v poslední den lhůty k vyřízení reklamace do místa jeho bydliště, pokud bylo mezi stranami smluveno, že prodávající věc spotřebiteli doručí.
Tyto závěry vyplývají jednak ze smyslu a účelu zákona, jednak např. z rozhodnutí Obvodního soudu pro Prahu 10, č. j. 34 C 109/2017-32.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.