Společnost


Green Alliance, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:6
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#56673Reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 19 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
28.03.2022, před 3 lety

Tomáš Tarabec

Znění stížnosti

Firma Green Aliance s.r.o. si nebyla ani po několika urgencích schopna vyzvednout doporučený dopis s mou reklamací. I přes ujišťování paní Malé, zde na dtestu, že tak neprodleně druhý den učiní, se mi vrátil dopis zpět jako nedoručený. Místo toho zahájila firma 22.3.22 reklamační řízení a na základě ani nevím čeho mi mailem zaslala reklamační protokol, kde nejsou uvedeny všechny závady jejich výrobku a mimo jiné, ty uvedené jsou v nepřesné formulaci, která neodpovídá skutečnosti!
Fa. Green Aliance s.r.o., není schopna komunikovat a ani nemohla tedy závady do protokolu správně uvést, protože zahájila reklamační řízení na základě dohadů a nikoli podle vlastních pravidel, tzn. platných VOP, na které zde několikrát sama upozorňovala!
Dnes 28.3.22 mi Green Aliance poslala mailem zamítnutí reklamace. Jsem v šoku, co si soukromá firma dovolí k zákazníkovi! Zamítnutí reklamace, kterou si sama firma vytvořila na základě informací, které neodpovídají realitě....Drze mi ještě napíšou, že funkci ventilů mám popsanou v dodaném návodu. Právě nedodání návodu je ale jedna z reklamovaných částí! Dále mi firma sděluje, že ventily mám na noc zavírat. Já jsem ale nereklamoval,že táhne otevřeným ventilem, ale zavřeným! A to nejen samotným ventilem, ale hlavně okolo ventilu a to špatnou instalací od samotné firm y! Dále mi firma zamítla dodání regulátoru.. Stojím si za tím, že na můj dotaz zda bude zařízení dodáno s regulátorem, mi bylo sděleno pracovníkem firmy panem Charvátem, že tomu tak je! I na základě této informace jsem zařízení od této firmy také nakonec koupil! Další reklamovanou závadou v doporučeném dopisu byl hluk ventilátoru, malá účinnost kolektoru a to navýšení teploty o pouhých 25 st.! Buď je tedy kolektor vadný a nebo informace o navýšení teploty v rozmezí 49 st. přímo na eshopu a 65 st. na facebokovém profilu od firmy lživá a jedná se tak o klamavou reklamu, na jejimž základě jsem uvedený produkt také zakoupil! Ještě jsem si připlatil 2700 Kč za zimní a pravděpodobně nefunkční či neexistující izolaci!
V poslední době také dochází k výpadku solárního článku, kdy se otáčky ventilátoru mění a to i přes neustálý sluneční svit!
Nikdy v životě jsem se nesetkal s tak arogantním jednáním od soukromé firmy.
Bohużel nejsem sám a dostupné negativní recenze, i když se firma snaží a zdárně maže vše co může smazat, mě měli odradit již v samém počátku.


Produkt

Kolektor DC 15


Požadované řešení

Odstoupení od smlouvy


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.3.2022 10:03, před 3 lety

K jednotlivým částem reklamace:

Chybějící návod:
Prodávající je dle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, mimo jiné povinen řádně informovat spotřebitele o vlastnostech prodávaného zboží a o způsobu jeho použití. Jestliže je to potřebné s ohledem na povahu zboží, způsob a dobu jeho užívání, je prodávající povinen zajistit, aby tyto informace byly obsaženy v přiloženém písemném návodu v českém jazyce a aby byly srozumitelné. Této povinnosti se nemůže prodávající zprostit poukazem na skutečnost, že mu potřebné nebo správné informace neposkytl výrobce, dovozce nebo dodavatel. Tyto povinnosti se však nevztahují na případy, kdy se jedná o zřejmé nebo obecně známé skutečnosti. Nemá-li výrobek přiložen návod v českém jazyce, jedná se zásadně o vadu ve smyslu § 2161 odst. 1 písm. e) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Spotřebitel může v takové situaci uplatnit práva z vadného plnění (§ 2169 občanského zákoníku).

Dodání regulátoru:
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Je však podstatné určit, zda podnikatel věděl, že spotřebitel bude mít o celou dodávku zájem jen v případě, že bude dodán i regulátor. Pokud ano, měl by mít právo odstoupit od celé smlouvy. Jestliže tomu tak nebylo, má spotřebitel právo odstoupit jen od dílčí dodávky (regulátoru) a získat tak zpět své peníze.

Neodpovídá popisu + nadměrný hluk:
Jestliže zboží nemá požadované vlastnosti, je možné jej reklamovat. Prodávající je povinen zajistit, aby zboží mělo deklarované vlastnosti (oprava či dodání nové věci bez vad), případně poskytnout přiměřenou slevu (pokud je zboží použitelné pro žádaný účel (nepodstatná vada - např. obtížnější použití).

Pro izolaci platí obdobně to, co pro regulátor (jestliže neexistuje), či pro ventilátor (jestliže není funkční).


Obecně k reklamacím:
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.


Protože je již stížnost řešena pod ID 56103, upřednostňujeme její řešení pod původním ID, aby nebyl případ zbytečně řešen dvakrát. S ohledem na to, že zde spotřebitel uvedl nové/přesnější údaje však necháme otevřenou i tuto stížnost, aby se k ní podnikatel mohl vyjádřit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.10.2022 10:49, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.