Společnost


Mironet.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:108
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

70%
30%
Toto skore je založeno na 24 stížnostech.

#56674Neoprávněně účtovaný poplatek za opravu vadné desky

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

3 dny 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
28.03.2022, před 3 lety

Aleš Kadlec

Znění stížnosti

11. 3. 2022 jsem na e-shopu Mironetu zakoupil desku B550M-PRO-VDH (faktura č. ***). Protože Mironet mezi souvisejícími produkty desky B550M-PRO-VDH uvádí explicitně procesor AMD Ryzen 7 5700G (viz web Mironetu „související produkty“), nepředpokládal jsem, že by mělo dojít ke komplikacím. Ke komplikacím ale došlo, protože v Mironetu zakoupená deska B550M-PRO-VDH (Kód: ***, SN: ***) s AMD Ryzen 7 5700G nefungovala.
Protože deska B550M-PRO-VDH uváděné vlastnosti neměla (viz web Mironetu „související produkty“), 15. 3. 2022 jsem ji reklamoval v servisu na Centrále Praha 4 jako vadnou a předpokládal jsem, že v rámci kupní ceny bude vada bezplatně odstraněna. Vada byla skutečně odstraněna nahráním nového BIOSu a deska s AMD Ryzen 7 5700G je nyní funkční. Za odstranění vady (Bios flash + práce) si ale servis naúčtoval 500,- Kč.
Částku jsem v servisu na Centrále Praha 4 uhradil, avšak s tím, že s platbou nesouhlasím a budu po příslušných orgánech Mironetu žádat její vrácení. Za tím účelem jsem mailem kontaktoval nejdřív vedoucího Centrální reklamace Mironetu P. M. (***@mironet.cz) a po jeho negativním stanovisku dalším mailem na odkaz ochrana.zakazniku@mironet.cz, odkud se mi ozval ředitel nákupu F. U. (***@mironet.cz), který moji reklamaci rovněž zamítl.
Zamítnutí mé reklamace se opírala o stanovisko pana H., vedoucího servisního oddělení Mironetu na Centrále Praha 4. Hlavním argumentem Mironetu „je nutnost počítat upgradem BIOSu a mít s tím i zkušenosti a hlavně potřebný HW. Mironet nevidí nejmenší důvod proč by na toto mělo být upozorněno.“
K tomu jen doplním, že bez upgrade BIOSu byla deska nefunkční (vadná), protože související produkt, explicitně uvedený AMD Ryzen 7 5700G, nepodporovala. Z toho pohledu neznám důvod, proč Mironet na svém webu u desky B550M-PRO-VDH upozorňuje na související produkty, když související produkty musí podle Mironetu vybrat odborník, a to zásadně podle compatible listu výrobce.


Produkt

Základní deska B550M-PRO-VDH


Požadované řešení

Žádám, aby mně bylo vráceno 500,- Kč, které jsem v servisu zaplatil za odstranění vady zboží.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.3.2022 09:21, před 3 lety

Nemá-li zboží vlastnosti deklarované prodejcem, je možné jej reklamovat. Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Mimo to však v uvedeném případě platí, že spotřebitel je povinen platit pouze za zboží a služby, které si prokazatelně objednal (to musí dokázat prodávající). V tomto případě jde o smlouvu o dílo, kde musí být spotřebiteli cena předem známa (ne vždy musí být přesná vzhledem k povaze díla) a ten s ní musí souhlasit. Jestliže spotřebitel požadoval opravu v rámci reklamace a prodávající namísto toho provedl opravu mimo reklamaci (a tedy za finanční odměnu), není spotřebitel povinen tuto částku uhradit, neboť si toto dílo neobjednal. Pokud však byl upozorněn na to, že se bude jednat o mimozáruční opravu, má prodávající na odměnu nárok.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.3.2022 11:26, před 3 lety

Stížnost přeřazujeme na žádost spotřebitele zpět na něj, aby měl možnost reagovat a popsat vývoj případu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
31.3.2022 14:35, před 3 lety


Aleš Kadlec

Hodnocení:

Komentář: Mironet, po zamítavém stanovisku k mé reklamaci ze dne 28.3.20220, přehodnotil dne 29. 3. 2022 své stanovisko a rozhodl se celou záležitost uzavřít formou vrácení peněz za přehrání BIOSu. K tomu jsem obdržel dobropis na částku 500kč s DPH a peníze jsem si již vyzvedl. Mironetu jsem za vstřícné řešení poděkoval. Tím považuji celou reklamaci #56674 (Neoprávněně účtovaný poplatek za opravu vadné desky) za vyřízenou a další setření nežádám.
dTestu děkuji za právní pomoc při formulaci reklamace u prodejce i stížností na těchto stránkách.

Vyjádření dTestu k uzavření případu

Publikováno
31.3.2022 15:53, před 3 lety

S ohledem na výše uvedené vyjádření stížnost uzavíráme s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.