Společnost


Verlag Dashöfer,nakladatelství,spol.s r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#56675Vymáhání platby za neobjednanou publikaci

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 18 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
28.03.2022, před 3 lety

Veronika Dobešová

Znění stížnosti

Dobrý den,
v květnu 2021 jsem si po telefonické nabídce ze strany nakladatelství Verlag Dashofer objednala publikaci Příklady a postupy pro mzdové účetní 2021. Telefonistku jsem v našem telefonním hovoru několikrát upozornila, že si publikaci objednám jen pod podmínkou, že se bude jednat o jednorázový nákup a že o žádné aktualizace publikace nemám zájem. Měla jsem totiž již jednu špatnou dřívější zkušenost s tímto nakladatelstvím, kdy jsem si objednala podobnou publikaci v domnění, že se jedná o jednorázový nákup a pak jsem musela rušit nechtěné předplatné a publikaci na svoje náklady vracet poštou. Proto jsem toto již znovu podstupovat nechtěla. Paní na telefonu mě nicméně ujišťovala, že to mohu objednat jako jednorázovou publikaci a že žádné aktualizace mně poštou zasílat nebudou. Proto jsem s objednávkou nakonec souhlasila. Paní na telefonu si ale evidentně chybně zapsala moji emailovou adresu a potvrzení objednávky, kde byly uvedeny i obchodní podmínky byly zaslány na neexistující email a ke mně se tak vůbec nedostaly. Nicméně publikace poštou dorazila a já ji řádně uhradila. Problém nastal až v letošním roce, kdy mi opět na začátku roku přišla poštou aktualizace této publikace pro rok 2022. Já jsem na poště sice zásilku převzala, protože jsem předem nevěděla o co se jedná, ale jakmile jsem uviděla na zásilce, že je zaslána z nakladatelství Verlag Dashofer a je na ní uvedeno, že uvnitř je publikace Příklady a postupy pro mzdové účetní 2022, tak jsem zásilku ani neotevírala a byla připravena ji ihned vrátit. Nicméně tentokrát jsem již nebyla ochotná platit poštovné za vrácení zásilky, protože jsem si při objednávce jasně vymínila, že žádné aktualizace si nepřeji. Snažila jsem se proto dovolat se do nakladatelství Verlag Dashofer, abychom se domluvili, ale za více jak měsíc se mi tam na žádné telefonní číslo nepodařilo dovolat (volala jsem především na Oddělení péče pro zákazníky, většinou v dopoledních či brzce odpoledních hodinách, ale vždy neúspěšně). Po první upomínce, ve které po mě nakladatelství požadovalo uhrazení platby za aktualizovanou publikaci ve výši 2.992 Kč a kterou jsem od nakladatelství obdržela poštou dne 2.3.2022, jsem se rozhodla, že zkusím nakladatelství kontaktovat emailem. Krátce po zaslání emailu mně z nakladatelství zavolala paní Vávrová, která mi tvrdila, že je to moje chyba, protože jsem měla o zrušení aktualizací požádat písemně, což mají uvedené v obchodních podmínkách. Tyto obchodní podmínky jsem já však neobdržela (email s potvrzením telefonické objednávky mi nepřišel, ten mi přeposlala paní Vávrová na správnou adresu až následně na základě našeho telefonátu) a na faktuře původní objednané publikace z roku 2021 není rovněž nikde uvedeno, že by se mělo jednat o předplatné,ani zde nejsou uvedeny obchodní podmínky nakladatelství či odkaz na ně. Faktura se tváří jako běžná faktura pro jednorázový nákup. Aktualizaci publikace z roku 2022 jsem ale nakonec přece jen poštou zaslala na své náklady zpět, abych se vyhnula dalšímu popotahování ze strany nakladatelství a i přesto mně přišla druhá upomínka, ve které mně nakladatelství vyhrožuje, že v případě, že publikaci neuhradím, tak případ předají svému právnímu zástupci. S takovýmto přístupem nakladatelství zásadně nesouhlasím a považuji jej za maximálně nekorektní.
Veronika Dobešová


Produkt

Publikace Příklady a postupy pro mzdové účetní 2021


Požadované řešení

Považovala bych za korektní, pokud by nakladatelství uhradilo náklady za poštovné, když jsem neobjednanou publikaci zaslala v původním stavu (nerozbalenou) zpět.

Dále jsem přesvědčená, že by nakladatelství mělo jasně a prokazatelně upozorňovat své zákazníky, že jimi vydávané publikace jsou automaticky aktualizované a že si tedy neobjednávají jednotlivou publikaci ale předplatné. Férové by rovněž bylo, kdyby nakladatelství před zasláním další aktualizované publikace upozornilo na tuto skutečnost svého zákazníka, aby ten to mohl v případě jeho nesouhlasu zrušit ještě předtím, než bude nechtěná publikace zaslána.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.3.2022 09:46, před 3 lety

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelkou a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitelku o ceně zboží a datu dodání. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitelku o podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitelku řádně informovala. Pokud společnost spotřebitelku o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohla by spotřebitelka namítat neplatnost smlouvy, neboť byla uveden společností v omyl.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Spotřebitelce doporučujeme, aby společnost prostřednictvím e-mailu informovala, že nebyla ze strany společnosti řádně poučena o smluvních podmínkách, tudíž byla uvedena v omyl, a proto namítá neplatnost automatického prodloužení smlouvy. Spotřebitelka by měla rovněž společnost informovat, že neměla v úmyslu platnost smlouvy prodlužovat, smlouva tudíž skončila uplynutím období, na které byla původně sjednána.

Ačkoliv podle našeho názoru v tomto případě dochází k zániku závazku již pouhým dodáním reálně zakoupeného zboží, doporučujeme z preventivních důvodů spotřebitelce závazek (navíc i) vypovědět. To, že spotřebitelka závazek z čistě preventivního důvodu (navíc i) vypoví, bez dalšího neznamená, že uznává existenci smluvního vztahu. Výpověď je podle nás nutné vnímat toliko jako jistou "pojistku" pro případ odlišné právní interpretace daného vztahu soudem.Ukončit závazek by mělo být možné stejným způsobem, jakým závazek vznikl.

Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o neobjednané plnění. V takovém případě dle § 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nemusí spotřebitelka společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět. Kdyby prodávající dokázal, že spotřebitelka zboží objednala, může se spotřebitel bránit (jak je zmíněno výše) zaslanou výpovědí.

Spotřebitelka dále může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitelka odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitelky nakládat s jejími osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.10.2022 10:47, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.