Počet nahlášených stížností: | 708 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 15 |
Dobrý den,
Cca okolo prosince 2021 jsem rušila u paní K. N. na Praze 10 eden internet/modem. S tím že mě neupozornila na dobu vrácení i přes blížící se svátky a dny dovolených. S možnou pokutou za pozdní vrácení. S tím jsem nebyla seznámena ani upc aplikace.
Od Října 2021 nebyl možný přístup do aplikace Upc pro kontrolu plateb a všeho okolo.
V lednu cca 12.1.22 modem vrácen. Při KONTROLE emailu JSEM přišela na email který mě odkázal jít do vodafonu dne 18.1.2022. Tam jse se dotazovala zda je vše v pořádku. MLADÝ CCA 20 letý kluk toho dne řekl že upc často takto pokutuje že ho mrzí že kontrolovat aplikaci nejde a že určitě nic platit nemusím. Tím jsem celou věc uzavřela .
Nový modem bych si nebrala, kdybych v aplikaci viděla pokutu a raději depozit na nový modem použila na úhradu původního.
Pošta žádná nepřišla. A jako moderní uživatel používám vodafon a dřívější upc aplikace... která tedy ke sklamání nefungovala. 18 ledna jsem mluvila s oným pánem a 15 ledna přišla pokuta. To mě stále nikdo ani toho 18.1.22 nemohl informovat že tam pokuta je? To to mladý kluk neviděl?
Je smutné že nefunguje co fungovat má a mladý kolega mě krmí informacemi na které asi doplatím.
5210912
Zrušení pokuty nebo ukončení jak internetu tak obou telefoních čísel.
|
Tweet |
Co se týče smluvní pokuty za prodlení s vrácením daného zařízení, dle nálezu Ústavního soudu, sp. zn. I. ÚS 3512/11 (citovaný spotřebitelem), platí, že v rámci spotřebitelských smluv ujednání zakládající smluvní pokutu zásadně nemohou být součástí tzv. všeobecných obchodních podmínek, nýbrž toliko spotřebitelské smlouvy samotné (listiny, na niž spotřebitel připojuje svůj podpis). Pokud je ujednání o smluvní pokutě pouze součástí obchodních podmínek, tak je ve vztahu ke spotřebiteli překvapivé a pro něj neúčinné. Ukládání smluvních pokut za porušení smlouvy je tedy možné, ale pouze pokud to bylo dohodnuto přímo ve smlouvě.
Pokud by smluvní pokuta přeci jen byla obsažena přímo ve smlouvě, ale byla uvedena nepochopitelně malým a špatně čitelným písmem, uplatní se totožný nález Ústavní soudu. Ústavní soud v něm podobné praktiky taktéž zakazuje s odkazem na zásadu poctivosti, když uvádí, že: "v praxi se zásada poctivosti projevuje mj. tím, že text spotřebitelské smlouvy, obzvláště jedná-li se o smlouvu formulářovou, má být pro průměrného spotřebitele dostatečně čitelný, přehledný a logicky uspořádaný. Např. smluvní ujednání musejí mít dostatečnou velikost písma, nesmějí být ve výrazně menší velikosti než okolní text, nesmějí být umístěna v oddílech, které vzbuzují dojem nepodstatného charakteru."
Nad rámec stížnosti spotřebitele upozorňujeme, že velmi často není ve smlouvě ani v obchodních podmínkách ujednáno místo, na které má spotřebitel zařízení vrátit. V takovém případě se aplikuje ustanovení § 1955 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, dle kterého platí, že nepeněžitý dluh plní dlužník v místě svého bydliště nebo sídla. To znamená, že povinnost je splněna již v momentě, kdy dlužník (spotřebitel) vyrozumí věřitele (podnikatele) o tom, že mu k určitému dni umožní nakládat s danou věcí v místě svého bydliště. Podnikatel si pak věc na vlastní náklady vyzvedne.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, paní Macourková, zařízení, které poskytujeme do pronájmu, je zapotřebí vrátit do 14 dnů od ukončení smlouvy. Tuto informaci uvádíme ve Všeobecných podmínkách, které najdete na https://www.vodafone.cz/o-vodafonu/ke-stazeni/exupc-dokumenty/, a také na ni zákazníky upozorňujeme e-mailem. Pokud přesto nesouhlasíte s naúčtováním pokuty za včasné nevrácení zařízení, máte možnost záležitost reklamovat například prostřednictvím e-mailu na poradime@vodafone.com. V e-mailu uveďte číslo Vaší smlouvy (variabilní symbol, který najdete ve Vyúčtování) a adresu, na které službu byly využívány. Nebo poštou: Vodafone Czech Republic a.s., Reklamační oddělení, náměstí Junkových 2, 155 00 Praha 5. Děkuji za pochopení. Přeji Vám pěkný den. Lenka Pilná Péče o zákazníky
Dne 29.3.22 paní Šefčíkova po telefonu na lince vodafonu sdělila že pokuta není. Ráda bycb věděla jak to tedy je. Reklamaci jsem s uvedeným číslem smlouvy již posílala.
Č.s. je Číslo původní smlouvy je 5210912
Stížnost jsme z důvodu uvedení jména pracovníka společnosti převedli do neveřejného režimu. Věc přeřazujeme na společnost, aby mohla reagovat.
Dobrý den, paní Macourková, pokud jste již reklamaci podala, prosím vyčkejte na vyjádření kolegů z reklamačního oddělení. Děkuji za pochopení. Přeji Vám pěkný den. Lenka Pilná Péče o zákazníky
Kdy mohu očekávat odpověď? Nabíhá nějaká další částka za reklamaci? V jaké podobě se.vodafon vyjádří?
KM
Stížnost přeřazujeme zpět na společnost, aby mohla zodpovědět dotazy spotřebitele.
Dobrý den, paní Macourková, pokud jste podala reklamaci, je reklamace vyřízena co nejdříve, nejpozději do 1 měsíce od data podání. Vyjádření k reklamaci je Vám následně zasláno stejnou formou jakou byla reklamace podána, tedy písemně nebo prostřednictvím on-line komunikace. Děkuji za pochopení. Přeji Vám pěkný den. Lenka Pilná Péče o zákazníky
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.