Počet nahlášených stížností: | 790 |
Z toho za letošní rok: | 4 |
Stále v řešení: | 9 |
Dne 28.3.2022 jsem v prodejně Lidl provozovny Plzeňská Ostrava, zakoupila šicí stroj zn.Singer za cenu 3999kč. Platila jsem platební kartou a přidala k platbě slevový kupón v hodnotě 10% z nákupu do výše 2000kč. Celková konečná suma tedy činila 3799kč. Doma po otevření krabice jsem zjistila, že stroj má navlečenou nit a je v něm kus obšité látky. Takže stroj byl již v minulosti použitý. Také jsem zjistila, že sada neobsahuje vše co by měla. V krabici byl pouze stroj a šňůra, kterou se zapojuje do el.sítě. Ostatní příslušenství, které bylo v návodu a také na krabici uvedeno tam vůbec nebylo. Stroj jsem šla ihned bez jakéhokoliv použití vrátit. Na prodejně mi nejdříve po uvedení této skutečnosti odmítli vrátit peníze, prý je to možné pouze reklamovat. A po měsíci se uvidí co bude dál. S tím jsem nesouhlasila a nechala jsem si zavolat vedoucí. Ta mi sice peníze ihned vrátila, ale už mi odmítla vrátit můj slevový kupón. Takže mi bylo vráceno 3799kč ale bez kuponů! Doma jsem pak zjistíla při prohlížení letáků, že akce na šicí stroj by měla být, až od čtvrtka 31.3.2022 Tak se ptám jak je možné, že byl stroj již na prodejně? A z jakého důvodu mi nebyl kupón vrácen? Jak je možné, že prodáváte požité zboží?
Žádám o návracení mého slevového kuponů, neboť byl uplatněn na nákup, který byl vrácen. Tudíž jsem přesvědčena, že se jedná o neoprávněné obohacení vaší prodejny.
|
Tweet |
Dle popisu chtěl spotřebitel odstoupit od smlouvy ve 14denní lhůtě bez udání důvodu - to je však možné pouze u distančních smluv.
Jak bylo spotřebiteli uvedeno již na prodejně, v případě, že zboží neodpovídá objednávce (kvalita apod.), lze jej reklamovat. Reklamace poté musí být vyřízena obecně ve 30denní lhůtě.
Vrácení peněz na prodejně tedy byl od prodávajícího krok nad rámec zákonné povinnosti. Co se týká vrácené částky, obecně platí, že je prodávající povinen vrátit finanční prostředky, které od spotřebitele přijal - což udělal. U vrácení kuponu je situace složitější.
Kupony se neřídí (primárně) zákonnou úpravou, ale především podmínkami, které si určí sám prodávající - ten tak může rozhodnout o tom, že v případě vrácení zboží kupon vrácen nebude. Musí to však uvádět v podmínkách pro využití kuponu - jestliže tak neučinil, má povinnost vrátit ho spotřebiteli.
Dle výše uvedeného nemůžeme určit, zda se jedná o bezdůvodné obohacení (jak udává spotřebitel), avšak pro úplnost se vyjádříme i k této problematice: Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, paní Lokšová, mrzí nás, že jste s průběhem reklamace nebyla spokojená. Musíme se zde zastat našich zaměstnanců, kteří postupovali správně, protože tehdy, když produkt neobsahuje avizované části, jedná se o reklamaci. Co se týká vrácení kupónu, Kupón byl aplikován a je tudíž nevratný, z tohoto důvodu Vám také byla vrácena částka 3799 Kč. I tak nás nicméně mrzí, že u Vašeho nákupu proběhly nějaké komplikace a doufáme, že příště bude zážitek z návštěvy naší prodejny pozitivní. Přejeme Vám hezký den. Společnost Lidl v. o. s.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.