Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 15.2. 2022 jsem podal podle ustanovení § 11n energetického zákona výpověď smlouvy o zprostředkování v energetických odvětvích a odvolání plné moci, společnosti Strong energy s.r.o. na odběrné místo K Parku 520/19,326 00 Plzeň, (plyn, elektřina). Do dnešního dne mi nebylo doručeno písemné potvrzení ukončení smluvního vztahu s přijetím odvolání plné moci. Výpověď byla podána doporučeně a převzata. Telefonicky mi bylo operátorem oznámeno, že písemně nekomunikují, a vyhrožováno nespecifikovanými sankcemi. U společnosti jsem smluvně od roku 2017 a 2018. Společnost nekomunikuje a svým jednáním znemožňuje přejít k jinému dodavateli energií.
Děkuji za vyřízení Josef Fiala
Společnost Strong energy s.r.o písemně nekomunikuje
Umožnění přestupu k jiné společnosti bez průtahů, bez sankcí. Písemnou odpověď dle Správního řádu.
|
Tweet |
Smlouvy o zprostředkování je nově možné vypovědět dle § 11n energetického zákona jak uvádí spotřebitel. Tato výpověď nemůže být sankcionována žádným postihem a finančním plněním. Zprostředkovatel však může požadovat odměnu uvedenou ve zprostředkovatelské smlouvě (ta však nesmí být zjevně nepřiměřená a musí splňovat i další podmínky).
Výpověď smlouvy je jednostranným právním úkonem - není tedy potřeba souhlas druhé strany. Přestože by bylo vhodné, aby druhá strana informovala o přijetí a srozumění s výpovědí, není její odpověď potřeba. V případě, že by zprostředkovatel uzavřel další smlouvu i po výpovědi (dle § 11n je tato výpověď bez výpovědní doby - tedy okamžitě), jednal by protizákonně a vystavil by se hrozbě sankcí. Spotřebitel by se navíc proti uzavření této nové smlouvy mohl bránit tím, že již zprostředkovatelskou smlouvu vypověděl - na novou smlouvu by se tedy hledělo, jako by nikdy nevznikla.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.