Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Se společností O2 jsem si v měsíci březnu 2021 objednala službu poskytování mobilních služeb tarif FREE MODRÝ. Při uzavření objednané služby, mi byla poskytnuta informace, že z důvodu exekuce, která skončila v měsíci dubnu 2021, musím zaplatit 1000 Kč, jako záruku na tři měsíce a to z důvodu, pokud nebude hrazeno vyúčtování včas, je tato částka záruka, z které se popř. uhradí vyúčtovaná částka za poskytnuté služby. Když mi tato částka nebyla automaticky vrácena, telefonickým dotazem jsem se dozvěděla, že si o vrácení musím sama požádat. Po podání žádosti, mi bylo společností O2 sděleno, že tato částka je na dobu neurčitou, a že je to v obchodních podmínkách, které jsem podepsala. Při sjednání služby, mi bohužel pracovníkem O2 toto nebylo předloženo. Já sama jsem bohužel v Obchodních podmínkách toto nenašla. Na moji žádost, aby mi O2 zaslalo toto znění v Obchodních podmínkách, společnost O2 nereagovala. Prostřednictvím Vašeho DTestu, prosím, zda mi můžete zaslat tuto klausuli z OBCHODNÍCH PODMÍNEK společnosti O2, kde je toto uvedeno. Platbu za mobilní sužby hradím celý rok včas, takže nevidím jediný důvod, proč musím mít stále depozit ve výši 1000 Kč u této společnosti. Děkuji za informaci.
Nevrácení depozitu ve výši 1000 Kč v době tři měsíců, na které byl tento depozit vložen dle informací pracovníka O2.
Předložení výňatku z Obchodních podmínek, kde je uvedeno, že depozit je vložen na dobu neurčitou, kterou jsem při sjednání služby podepsala, a o které jsem byla pracovníkem O2 informována. Tuto službu jsem sjednávala v prodejně O2 v Obchodním centru Fénix Vysočanská, tak jistě existuje záznam, kdy byla služba sjednána a byla mi podána informace, že depozit je na dobu neurčitou, a byly mi v tomto směru předloženy Obchodní podmínky dané společnosti. Jinak nevidím jediný důvod, proč mi nebyl depozit ve výši 1000 Kč, dosud vrácen, když platby jsou hrazeny po dobu jednoho roku včas a v termínu.
|
Tweet |
Vrácení depozitu, rovněž i podmínky jeho navrácení, se budou řídit smluvními podmínkami dané společnosti. Takto dohodnuté podmínky jsou závazné pro obě strany smluvního vztahu.
Zároveň ale platí, že jednání zaměstnance zavazuje podnikatele (§ 430 občanského zákoníku) - jestliže tedy zaměstnanec slíbil navrácení částky po 3 měsících (příp. poté na požádání), mělo tak být učiněno.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Závěrem žádáme společnost o uvedení bodu z obchodních podmínek, který umožňuje ponechání si depozitu na dobu neurčitou.
Hezký den,
podmínky vrácené jsou u každého depozitu jiné a řídí se pravidly dle obchodních podmínek naší společnosti.Při vrácení se depozity primárně převádějí do přeplatku, zákazník má možnost požádat si o jejich vrácení na adresu (složenkou) či bankovní účet.
U depozitu vystaveného na základě platné insolvence je možné vrácení na žádost zákazníka po ukončení smluvního vztahu, pokud všechna vyúčtování již byla vystavena a zákazník nemá aktuálně žádnou pohledávku. Omlouvám se, pokud jste při aktivaci obdržela jiné informace o jeho vrácení.
S pozdravem
Tomáš Sachr, Guru pro Social Media, O2
Vážený pane Guru, insolvence byla ukončena v roce 2019. Prosím, aby mi byly předloženy obchodní podmínky Vaši společnosti, kde je uvedeno, že je nutné vkládat depozit ve výši 1000 Kč, na dobu neurčitou. Já toto bohužel v Obchodních podmínkách Vaši společnosti nenašla, a ani bohužel při sjednání služby mi toto nebylo předloženo. O vrácení jsem žádala již dvakrát. Bohužel Váš zaměstnanec při sjednávání služby poskytl informaci, že tento depozit je na dobu tří měsíců, jistě to máte na záznamu, žádnou informaci, že si o vrácení musím požádat sama jsem neobdržela. Tu jsem obdržela až v měsíci září od Vašeho zaměstnance na telefonu, kam jsem se po dlouhé době dovolala. Pokud Vaši zaměstnanci nevědí, že je to na dobu neurčitou, tak by jste si je měli lépe proškolit, aby nepodávali mylné informace. Úryvek z Vašich obchodních podmínek týkajícího se vkládání depozitu mi prosím zašlete na mailovou adresu lida.khm@seznam.cz. Až si to ověřím, tak se Vám zde omluvím. Asi nevím co sjednávám. Ludmila Zalužanská
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.