Společnost


M.B.A. Finance s.r.o.

Počet nahlášených stížností:48
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

16%
84%
Toto skore je založeno na 6 stížnostech.

#56738Vymáhání neoprávněných poplatků

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 11 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
30.03.2022, před 3 lety

Alexander Todorov

Znění stížnosti

U spol. Generali jsme uzavřeli smlouvu o pojištění vozidla (Pojistná smlouva č.: 44845***37) k datu: 24.3.2020. Pojištění bylo uhrazeno na 1 rok.

Po uplynutí 1 roku jsme neobdrželi výzvu k úhradě a pojištění zaniklo pro neuhrazení. Jsme zvyklí dostávat výzvy k úhradě, pojistných smluv máme několik. Od Generali nepřišla žádná zpráva, upomínka ani před, ani po zrušení smlouvy, ale při podpisu jsme všechny podklady dostali emailem i telefonicky.

Dnes 7.2.2022 jsme od spol. M.B.A. Finance s.r.o. obdrželi výzvu k úhradě dluhu ve výši 752,71 Kč a nákladů na vymáhání ve výši 2044,44 Kč. To nás překvapilo, protože dle smlouvy s Generali jsme odsouhlasili upomínku ve výši 50 Kč před zánikem pojištění a 200 Kč po zániku pojištení.

Uhradili jsme tedy dluh ve výši 752,71 Kč spol. Generali napřímo a odpověděli spol. M.B.A. Finance s.r.o., že dluh vůči Generali byl uhrazen a nerozumíme, proč s námi nekomunikovali oni před skončením smlouvy, ale píšou tito vymahači. Navíc jejich náklady na vymáhání (respektive odeslání emailu) jsou 2tis. Kč. namísto oficiální upomínky, která nikdy nepřišla.

Spol. M.B.A. Finance s.r.o. nám ovšem stále volá a píše a požaduje úhradu a vyhrožuje exekucí, přestože jsme jim jasně odpověděli, že nesouhlasíme s jejich postupem a nikomu nic nedlužíme.

Máme za to, že "náklady na vymáhání" ve výši nízkých tisíců Kč jsou tak malé, že se nikomu nevyplatí tímto podvodným výpalným zabývat a radši zaplatí. Firma M.B.A. Finance s.r.o. se tak obohacuje neetickým způsobem.


Produkt

(Podvodná) výzva k uhrazení dluhu


Požadované řešení

Požadujeme potrestání advokáta Mgr. et Mgr. Adam Vrbecký, ADVOKÁT
číslo osvědčení České advokátní komory 16334


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.4.2022 09:42, před 3 lety

Vymáhá-li společnost údajný dluh, musí také prokázat existenci tohoto dluhu. Pokud je spotřebitel přesvědčen, že mu žádný dluh vůči společnosti nevznikl, je vhodné o tomto informovat přímo společnost, jež údajný dluh vymáhá. Neexistuje-li dluh spotřebitele vůči společnosti, není ani společnost, které je pohledávka postoupena, oprávněna údajnou pohledávku vymáhat.

Vymáhá-li společnost tento údajný dluh prostřednictvím inkasní agentury, nemá tato inkasní agentura žádná speciální oprávnění oproti běžnému věřiteli. Aby mohla být nařízena exekuce, musela by společnost nejprve uplatnit svoji pohledávku u soudu.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
20.4.2022 10:42, před 3 lety

Dobrý den, pane Todorove,
ukončení pojištění pro neplacení pojistného bylo v souladu se smlouvou. Podle interních záznamů jste byli opakovaně vyzváni k úhradě dlužného pojistného na adresu uvedenou ve smlouvě. Nezaplacením pojistného vznikla pohledávka, jejíž vymáhání se řídí platnou legislativou, podle které dochází k navýšení o zákonné a smluvní sankce a o náklady na vymáhání. Do správy pohledávky je od okamžiku jejího vzniku zapojena celá řada lidí, což představuje nemalé náklady, takže rozhodně není pravdou, že její vymáhání odpovídá ceně jednoho e-mailu.
Doufáme, že vzniklou situaci chápete, a že se nám společně podaří celou záležitost vyřešit smírem.

S pozdravem

Lukáš Richter
Manažer call centra

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.6.2022 13:55, před 3 lety

Děkujeme společnosti za vyjádření. Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.7.2022 16:30, před 2 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.